Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


Złomowanie statku Imperator/Berengaria Mauretania, Olympic i
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:36, 13 Paź 2012    Temat postu: Złomowanie statku Imperator/Berengaria Mauretania, Olympic i

Imperator/Berengaria

http://www.youtube.com/watch?v=w69JhCqNlFg&feature=related

Mauretania

http://www.youtube.com/watch?v=i0nZ-IVgR1Y

Olympic

http://www.youtube.com/watch?v=tJ69pzir3LU&feature=related

Aquitania

http://www.youtube.com/watch?v=5UbPkYV8jbE&feature=related


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Sob 19:46, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowypasazer1626




Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:40, 15 Paź 2012    Temat postu:

Przykre...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:42, 15 Paź 2012    Temat postu:

Witam!
Przykre fakt. Berengaria przerobiona na puszki z karmą dla kotów...

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:22, 29 Sie 2014    Temat postu:

Przewracanie komina statku Imperator:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 22:23, 29 Sie 2014    Temat postu:

Ja tam może głupia i sentymentalna baba jestem, ale mnie to wzrusza. Niby wiem, że to tylko kupa żelastwa, drewna i innych rzeczy, jakie na stateczek się składają, ale jakoś ... szkoda. Dlatego samego Titanika mi nie szkoda. Ludzi owszem, ale nie statku. Zapisał się w ludzkiej pamięci, zyskał swoiste zycie po smierci. O nim ludzie jakoś pamiętają, ale czasem spotykam się ze zdziwieniem, że Britannic to siostrzana jednostka... O Olympiku niektórzy nie wiedzą nic.

Widziałam kiedyś jakiś filmik, gdzie zdejmują z Olympika banderę. Choć Olympic nie jest moim ulubionym statkiem, w przeciwieństwie do jego bliźniaka na T, czy tzw. Wielkiej Czwórki (z Baltikiem i Adriatikiem na czele) , to jednak łezka pod powieką się zakrecila...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 4:19, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Witam!
Cóż, ekonomia. Ale popatrzmy na to z innej strony. Dzisiaj idą na złom współczesne wycieczkowce, a na ich miejsce pojawiają się nowe, a kto wie, może nasze wnuki za "iks" lat będą z rozrzewnieniem wspominać statki z naszych czasów, że miały duszę i to "coś". Tak samo było i wtedy. Dla współczesnych to były tylko wysłużone jednostki, coraz droższe w eksploatacji i utrzymaniu. Nikt wówczas (może poza paroma miłośnikami transatlantyków) nad tym się nie zastanawiał i my też dzisiaj się nad tym nie zastanawiamy. Costa Concordia też poszła na żyletki, a nie jako statek muzeum jako "pamiątka" katastrofy.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:39, 05 Maj 2016    Temat postu:

Wszystko przez Cunarda,gdyż White Star planowała zamienić OLYMPICa w pływający hotel,ale Cunard nie chciał,bo wolał by ostatni TYTAN znikął.
A jakoś tam ten ochydnej Queen Mary nie pocieli,tylko stoi jako symbol zniszenia i oszpecenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 17:45, 05 Maj 2016    Temat postu:

Inne czasy i tyle.
WSL nie miało kasy i gdyby nie zły i niefajny Cunard, to całkiem poszłoby na dno. Fuzja pozwoliła na zwodownie QM. Już z Georgikiem WSL miało problemy. A zaczęło się po Titanicu.
Gdyby Olympic nie rozpierniczył Nuntacket to może i darowano by mu życie, mówiąc umownie. Ale w 1935 roku nie było potrzeby ustawiania statków jako hoteli, poza tym uprzedzenie ludzi i wciąż żywa pamięć katastrofy sprzed 22 lat wcale nie ułatwiała sytuacji. Cunard miał najmniej do powiedzenia.

Proponuję Ci poczytać o historii IMM, co i jak dlaczego zaczęło się sypać, to dotyczy też WSL.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:58, 05 Maj 2016    Temat postu:

Tak ale gdzieś czytałem,że były takie plany,ale ktoś je blokował

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:18, 05 Maj 2016    Temat postu:

Z cały szacunkiem, ale taki hotel na Olympicu nie mialby powodzenia. Statek już był stary, wnętrze choć dość ekskluzywne, było nie modne i znacznie wyeksploatowane. Poza tym wnętrze i warunki Olympica były dość skromne biorąc pod uwagę to, co można było znaleźć w hotelach z prawdziwego zdarzenia.

Byłoby tak jak z naszym Batorym, na morzu mógł zapewnić wymarzone warunki podróży, natomiast jako hotelik, zupełnie się nie sprawdzał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 21:42, 05 Maj 2016    Temat postu:

Ktoś, ktoś, ktoś, tralalala. I zakładasz, ze Cunard.
Nie chcę Cię martwić, ale gdyby nie ten zły i niedobry Cunard, to WSL przestałoby istnieć całkowicie, a statki poszłyby do sprzedania lub zezłomowania z wieeeeeelu względów, przy czym finansowy był na I miejscu.
Już o tym, że gdyby nie zły i paskudny Cunard, to żadne Olympiki by nie powstały. To była chwila po Wielkiej Czwórce. Gdyby nie cunardowskie statki - WSL wcale nie zależałoby na czterokominowcach.
Wreszczie...gdyby nie zły i wstrętny Cunard ocalonych z Titanica mogło być duzo mniej ludzi. Bo tylko Rostron ze złego i podstępnego Cunarda ruszył zad, zmienił kurs, rozpędził Carpathię robiąc z niej niemal galaretkę, bo tak trzęsła przekraczajac swoje możliwości, żeby dotrzeć do ludzi.
Amen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 5:18, 06 Maj 2016    Temat postu:

Nie mówię o tym,że Carpathia uratowała rozbitków.A jakoś Queen Mary też była wyeksplatowana,a jakoś do tej pory istnieje(moim zdaniem bezdpodstwanie).
W końcu Cunarda spotkał zasłużony los-kupiła go jakaś korporacja.A ja przeszukałem wszystkie biblioteki i znazłem książkę,w której jest mowa OLYMPICu,który miał być pływającym hotelem.
A Tak z innej beczki.Co to była za pomoc dla WHITE STAR LINE skoro Cunard Line posiadał 62% udziałów spółki a WHITE STAR tylko 38 %.Więc się pytam-gdzie ta sprawiedliwość?!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Pią 9:28, 06 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:53, 06 Maj 2016    Temat postu:

To nie była sprawiedliwość, to był po prostu biznes, a tu nie ma sentymentów. Poza tym i WSL i Cunard były w tarapatach z powodu wielkiego kryzysu i ogólnego spadku zainteresowania podróżnych. Wtedy też wyhamowywała , wielka migracja do USA, z której kompanie czerpały lwią część dochodów.

Pomoc rządowa dla WSL i Cunarda również była uzależniona od fuzji obu kompanii. Obie firmy wtedy ratowały skórę,.. ale Cunard okazał się silniejszy....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Pią 10:54, 06 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 12:22, 06 Maj 2016    Temat postu:

Byt jest bytem, bo nie jest niebytem, bo niebytu nie ma xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:46, 06 Maj 2016    Temat postu:

A ja swojego zdania nie zmienię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin