Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


Zasada działania statku i okrętu

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Macius700
Gość







PostWysłany: Sob 23:44, 27 Gru 2008    Temat postu: Zasada działania statku i okrętu

Jaka jest zasada działania staku i okrętu? W przypadku okrętu chodzi mi również o okręty podwodne Pozdrawiam
Powrót do góry
Tar-Minyatur




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 0:46, 28 Gru 2008    Temat postu:

Eee... Ekhm... Ile masz lat? Jeżeli więcej niż piętnaście, to znajdź podręcznik fizyki i poczytać o prawie Archimedesa. Objętość zanurzonej części jednostki pływającej razy przyciąganie ziemskie daje siłę wyporu, która umożliwia jednostce pływanie. Jeżeli dodamy napęd, jednostka będzie pływać, nieważne, czy będą to wiosła, żagle, czy reaktory jądrowe podgrzewające parę obracającą turbiny.
Zasada działania okrętu absolutnie nie różni się, przy okręcie (łodzi) podwodnej dochodzą jeszcze zbiorniki balastowe. Wlewa się do nich wodę, aby wyporność (siła wyporu) z dodatniej zmieniła się w ujemną, aby się zanurzać, bądź zerową, aby utrzymywać stałe zanurzenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Macius700
Gość







PostWysłany: Nie 11:10, 28 Gru 2008    Temat postu:

Na statek działa pionowa skierowana ku górze siła wyporu, która umożliwia jednostce pływanie. Statek wodny może poruszać się zanurzony częściowo lub całkowicie w wodzie, albo unosząc się nad jej powierzchnią. Pływalność zapewnia statkowi wodnemu jego kadłub, a ruch pędnik. Pędnik za pośrednictwem którego energia dostarczana np. przez silnik, wiatr, mięśnie ludzkie jest wykorzystywana do poruszania statku; np. są wiosło, żagiel, koło łopatkowe, śruba napędowa, śmigło.

Dobrze ?
///////// Tar-Minyatur
Zasada działania okrętu absolutnie nie różni się od zasady działania statku. Szczególny przypadek stanowią okręty podwodne, które posiadają zbiorniki balastowe. Wlewa się do nich wodę, aby wyporność (siła wyporu) z dodatniej zmieniła się w ujemną, aby się zanurzać, bądź zerową, aby utrzymywać stałe zanurzenie. Okręty podwodne posiadają napęd konwencjonalny. Umieszczone mają na pokładzie dwa akumulatory. Pierwsze z nich to silniki spalinowe "Dilsla", które pracują w czasie gdy okręt przebywa w wynurzeniu, lub pod chrapami. Drugimi zaś silnikami jakie okręt posiada są silniki elektryczne napędzające go. Jednostka płynąc na powierzchni włącza "Diesle", które napędzając prądnice ładują akumulatory. Część prądu poświęcana jest także od razu na motory elektryczne, które poruszają okręt. Po naładowaniu akumulatorów okręt może się zanurzyć i korzystać do wyczerpania z ich energii.
Dobrze?
Powrót do góry
perek
SHIPerek



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:34, 28 Gru 2008    Temat postu:

To mniej więcej to samo, co napisał Tar. Zapewne przepisałeś to z jakiejś encyklopedii, więc skąd wątpliwości?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tar-Minyatur




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 17:24, 28 Gru 2008    Temat postu:

Szczerze powiedziawszy, rozpoznaję własne sformułowania.
Dodam jeszcze, że okręt podwodny elektryczny ma więcej niż dwa akumulatory. Nawet prymitywne U-Booty miały ich ponad dwadzieścia. Konwencjonalne okręty mają też chrapy, czyli długie rury, dzięki którym spaliny Diesli mogą wydostawać się na powierchnię z głębokości peryskopowej (10-20 metrów).
Atomowe okręty podwodne zarówno na i pod powierzchnią korzystają z reaktorów jądrowych, które podgrzewają wodę, która jako para obraca turbiny. Para w chłodnicy zostaje skroplona i przepływa do reaktora, gdzie z powrotem paruje. Obieg wody musi być zamk9ięty, ponieważ woda morska (z zewnątrz) jest słona, a sól powodowałaby korozję układu napędowego od wewnątrz.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Macius700




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Opole
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:31, 28 Gru 2008    Temat postu:

Czyli opis zasady dziłania staku jest okey? Tak?

Tu zamieszczam poprawiony opis zasady działania okrętu

Zasada działania okrętu absolutnie nie różni się od zasady działania statku. Szczególny przypadek stanowią okręty podwodne, które posiadają zbiorniki balastowe. Wlewa się do nich wodę, aby wyporność (siła wyporu) z dodatniej zmieniła się w ujemną, aby się zanurzać, bądź zerową, aby utrzymywać stałe zanurzenie. Okręty podwodne elektryczne posiadają napęd konwencjonalny. Umieszczone mają na pokładzie dwa akumulatory lub więcej. Pierwsze z nich to silniki spalinowe "Dilsla", które pracują
w czasie gdy okręt przebywa w wynurzeniu, lub pod chrapami. Konwencjonalne okręty mają chrapy, czyli długie rury, dzięki którym spaliny Diesli mogą wydostawać się na powierzchnię z głębokości peryskopowej (10-20 metrów). Drugimi zaś silnikami jakie okręt posiada są silniki elektryczne napędzające go. Jednostka płynąc na powierzchni włącza"Diesle", które napędzając prądnice ładują akumulatory. Część prądu poświęcana jest także od razu na motory elektryczne, które poruszają okręt. Po naładowaniu akumulatorów okręt może się zanurzyć i korzystać do wyczerpania z ich energii. Atomowe okręty podwodne zarówno na i pod powierzchnią korzystają
z reaktorów jądrowych, które podgrzewają wodę, która jako para obraca turbiny. Para w chłodnicy zostaje skroplona i przepływa do reaktora, gdzie z powrotem paruje. Obieg wody musi być zamknięty, ponieważ woda morska (z zewnątrz) jest słona, a sól powodowałaby korozję układu napędowego od wewnątrz.

Dobrze ?

Jak można coś jeszcze dodac do zasady działania staku i okrętu prosze pisać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin