Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:58, 14 Kwi 2012 Temat postu: Szalupy ratunkowe |
|
|
Witam wszystkich dodałem ten temat gdyż mam świetne wiadomości odnośnie szalup między innymi: godzina spuszczenia, pojemność a ile tak naprawdę było tam osób i ilość pasażerów z każdej klasy na pokładzie danej szalupy oraz sporo więcej. Informacje te dam późnym wieczorem ale na pewno zaciekawią one każdego fana tego legendarnego statku. Pozdrawiam!
Sklejono posty, a także poprawiono rażący i wielokrotnie powtórzony błąd ortograficzny - Tar-Minyatur
ROZMIESZCZENIE PASAŻERÓW W SZALUPACH RATUNKOWYCH
Źródło: "Titanic zbuduj sam", kolekcja Hachette.
Dane na temat poszczególnych szalup. Jej analiza nie pozostawia wątpliwości: pojemność szalup "Titanica" nie została w pełni wykorzystana. Na ich pokładzie można było zabrać jeszcze 473 osoby, choć trochę zmniejszając tragiczny bilans katastrofy.
Numer szalupy: 1
Czas spuszczenia na morze: 01:10
Czas zacumowania do "Carpathii": 05:10
Pojemność: 40
Ilość pasażerów na pokładzie: 12
Wykorzystana pojemność w %: 30%
1 klasa: 5
2 klasa: 0
3 klasa: 0
Załoga: 7
Numer szalupy: 2
Czas spuszczenia na morze: 01:45
Pojemność: 40
Ilość pasażerów na pokładzie: 18
Wykorzystana pojemność w %: 45%
1 klasa: 8
2 klasa: 6
3 klasa: 0
Załoga: 4
Numer szalupy: 3
Czas spuszczenia na morze: 01:05
Czas zacumowania do "Carpathii": 06:00
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 38
Wykorzystana pojemność w %: 58%
1 klasa: 26
2 klasa: 0
3 klasa: 0
Załoga: 12
Numer szalupy: 4
Czas spuszczenia na morze: 01:55
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 43
Wykorzystana pojemność w %: 66%
1 klasa: 24
2 klasa: 7
3 klasa: 0
Załoga: 12
Numer szalupy: 5
Czas spuszczenia na morze: 00:55
Czas zacumowania do "Carpathii": 05:10
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 36
Wykorzystana pojemność w %: 55%
1 klasa: 28
2 klasa: 0
3 klasa: 0
Załoga: 8
Numer szalupy: 6
Czas spuszczenia na morze: 00:55
Czas zacumowania do "Carpathii": 06:00
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 25
Wykorzystana pojemność w %: 38%
1 klasa: 20
2 klasa: 0
3 klasa: 1
Załoga: 4
Numer szalupy: 7
Czas spuszczenia na morze: 00:45
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 28
Wykorzystana pojemność w %: 43%
1 klasa: 25
2 klasa: 0
3 klasa: 0
Załoga: 3
Numer szalupy: 8
Czas spuszczenia na morze: 01:10
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 28
Wykorzystana pojemność w %: 43%
1 klasa: 23
2 klasa: 0
3 klasa: 0
Załoga: 5
Numer szalupy: 9
Czas spuszczenia na morze: 01:20
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 42
Wykorzystana pojemność w %: 65%
1 klasa: 6
2 klasa: 18
3 klasa: 3
Załoga: 15
Numer szalupy: 10
Czas spuszczenia na morze: 01:20
Czas zacumowania do "Carpathii": 06:00
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 34
Wykorzystana pojemność w %: 52%
1 klasa: 9
2 klasa: 15
3 klasa: 6
Załoga: 4
Numer szalupy: 11
Czas spuszczenia na morze: 01:25
Czas zacumowania do "Carpathii": 08:00
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 52
Wykorzystana pojemność w %: 80%
1 klasa: 6
2 klasa: 15
3 klasa: 5
Załoga: 26
Numer szalupy: 12
Czas spuszczenia na morze: 01:25
Czas zacumowania do "Carpathii": 08:30
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 24
Wykorzystana pojemność w %: 37%
1 klasa: 0
2 klasa: 16
3 klasa: 4
Załoga: 4
Numer szalupy: 13
Czas spuszczenia na morze: 01:35
Czas zacumowania do "Carpathii": 04:25
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 64
Wykorzystana pojemność w %: 98%
1 klasa: 1
2 klasa: 12
3 klasa: 27
Załoga: 24
Numer szalupy: 14
Czas spuszczenia na morze: 01:30
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 39
Wykorzystana pojemność w %: 60%
1 klasa: 4
2 klasa: 23
3 klasa: 6
Załoga: 6
Numer szalupy: 15
Czas spuszczenia na morze: 01:35
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 65
Wykorzystana pojemność w %: 100%
1 klasa: 1
2 klasa: 1
3 klasa: 38
Załoga: 25
Numer szalupy: 16
Czas spuszczenia na morze: 01:40
Pojemność: 65
Ilość pasażerów na pokładzie: 37
Wykorzystana pojemność w %: 57%
1 klasa: 0
2 klasa: 3
3 klasa: 22
Załoga: 12
Numer szalupy: A
Czas spuszczenia na morze: 02:15
Pojemność: 47
Ilość pasażerów na pokładzie: 16
Wykorzystana pojemność w %: 34%
1 klasa: 3
2 klasa: 0
3 klasa: 8
Załoga: 5
Numer szalupy: B
Czas spuszczenia na morze: 02:10
Pojemność: 47
Ilość pasażerów na pokładzie: 30
Wykorzystana pojemność w %: 64%
1 klasa: 3
2 klasa: 1
3 klasa: 6
Załoga: 20
Numer szalupy: C
Czas spuszczenia na morze: 01:40
Czas zacumowania do "Carpathii": 06:30
Pojemność: 47
Ilość pasażerów na pokładzie: 49
Wykorzystana pojemność w %: 104%
1 klasa: 2
2 klasa: 0
3 klasa: 40
Załoga: 7
Numer szalupy: D
Czas spuszczenia na morze: 02:05
Pojemność: 47
Ilość pasażerów na pokładzie: 25
Wykorzystana pojemność w %: 53%
1 klasa: 8
2 klasa: 2
3 klasa: 9
Załoga: 6
SUMUJĄC
Szalupy miały pojemność: 1.178
Ilość pasażerów na pokładzie: 705
Wykorzystanie pojemności w %: 60%
Uratowano z 1 klasy: 202
Uratowano z 2 klasy: 119
Uratowano z 3 klasy: 175
Uratowani z załogi: 209
UWAGA: w niektórych przypadkach nie podano czasu zacumowania do "Carpathii", ponieważ ustalenie go na podstawie dokumentów i relacji świadków okazało się niemożliwe.
Źródło: "Titanic zbuduj sam", kolekcja Hachette.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomek_s_1990
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:47, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
7 szalup nie zastało nawet do połowy zapełnionych., a tylko w 3 zostały zapełnione miejsca w więcej niż 90%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:50, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Masz rację patrząc na te dane to aż normalnie szok. Wiedzieli że szalup jest za mało to tylko jedna była maksymalnie zapełniona (15) a jedna nawet za bardzo (C).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:59, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kobra, dziękuję Ci za te dane. Niby mamy je w Encyclopedii Titanica, ale rozproszone. To, w swojej dokładności i autorytarności (wątpliwej, ale co tam) jest o wiele lepsze. Nawet nie przyczepię się do "moża", bo jestem po prostu wdzięczny. Z wieloma danymi można się kłócić i to też jest piękne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:12, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kiedyś znalazłem na youtube taki film:
http://www.youtube.com/watch?v=TK-ytzR24hU
Nie chcę mi się weryfikować czy to się zgadza tu i tam.
Ale pamiętam, że kiedyś dodałem wszystkie osoby według tego filmu umieszczone w szalupach i wyszło mi więcej niż te siedemset-ileś...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:14, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wiesz jak oglądałem dziś fakty to tam też podali sumę 713 osób uratowanych więc też się nie zgadza co do tamtych danych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:15, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ha, kiedy ja wstawiałem do artykułu w polskiej Wikipedii tabelkę z holenderskiej Wikipedii, suma uratowanych wynosiła 823 osoby, i do dzisiaj chyba nikt tego nie poprawił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:16, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Racja pewnie nigdy nie poznamy dokładnej prawdziwej liczby uratowanych pasażerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seraphiel
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:45, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Na jednym z filmików na youtube były dodane nazwiska oficerów którzy odpowiadali za opuszczanie poszczególnych szalup i zdaje się że za wiele tych niedoładowanych odpowiadał Lightoller. Czyli ten tuman który źle zinterpretował rozkazy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Seraphiel dnia Nie 1:46, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:57, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Seraphiel napisał: |
Czyli ten tuman który źle zinterpretował rozkazy... |
Myślę, że nie w porządku już tak kogoś nazywać, a Lightollera to już w ogóle. Każdy robił co mógł i rozumiał jak mu się wydawało za słuszne. Lightoller nie wiedział, ile maks pasażerów mogą pomieścić szalupy. Znów, możemy teraz popatrzeć na całokształt katastrofy i wszystkie okoliczności, i oceniać tego czy tamtego, ale 'ten' czy 'tamten' niestety nie dysponował tą całą wiedzą, która pozwoliłaby mu podjąć lepszą decyzję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez psrus dnia Nie 8:58, 15 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seraphiel
Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:13, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Psrus, ja bardzo przepraszam ale powiem to co zwykle. "First" nie znaczy to samo co "only". Tym bardziej że facet puszczał szalupy na w pół załadowane. I litości, nawet ja, zwykły szczur lądowy zdaję sobie sprawę że taka szalupa ma większą pojemność niż 25 osób. A on na statkach wcześniej już pływał, i co, nigdy nie dowiedział się jaką pojemność mniej więcej mają szalupy? Fajny oficer...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobra83
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:20, 15 Kwi 2012 Temat postu: Ciekawe czy to prawda |
|
|
Kiedyś coś słyszałem że niby wszyscy oficerowie nawet nie mieli szkolenia ratunkowego co do spuszczania szalup itp na Titanicu bo wiadomo wtedy był największym poruszającym się obiektem zbudowanym przez człowieka i oczywiście ludzie mówili NIEZATAPIALNY. Po co takie szkolenie skoro i tak sam Bóg nie zdoła go zatopić no ale niestety mylili się Bóg nie był potrzebny wystarczyła góra lodowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psrus
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:13, 16 Kwi 2012 Temat postu: Re: Ciekawe czy to prawda |
|
|
Kobra83 napisał: |
Kiedyś coś słyszałem że niby wszyscy oficerowie nawet nie mieli szkolenia ratunkowego co do spuszczania szalup itp na Titanicu bo wiadomo wtedy był największym poruszającym się obiektem zbudowanym przez człowieka i oczywiście ludzie mówili NIEZATAPIALNY. |
Chmm...
tamte czasy nie były chyba czasami gdzie na wszystko trzeba było mieć pozwolenie, ze wszystkiego szkolenie itp., itd. żeby móc coś robić lub być do czegoś dopuszczonym.
Wyżsi oficerowie mięli doświadczenie na morzu i z pewnością kiedyś tam na innych statkach dokonywali jakiejś próby ewakuacji, czy czegoś takiego. Nikt nie przywiązywał do tego wagi, czy oficerowie mięli takie umiejętności, bo było to oczywiste. Znów żurawiki i ich obsługa nie różniły się tak znacznie na statkach.
Ale faktem jest że na Titanicu prób nie wykonano.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:51, 16 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jak nie? 13 kwietnia, a w Belfaście chyba też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tar-Minyatur
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 2731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:16, 22 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zadałem sobie trud policzenia liczby uratowanych i wyszło mi, że z szalupami numerowanymi opuszczonymi przez Lightollera opuszczono 248 osób, a z tymi murdochowymi 339. Daje to wynik 58:42 dla Murdocha, mimo że to on spuszczał szalupę Duff-Gordonów. Ze składanych dochodzi 65 pasażerów dla Murdocha i ok. 55 dla Lightollera, pamiętajmy jednak, że on napotkał znacznie większe problemy. Razem 303 osoby Lightoller i 404 Murdoch, wynik 4:3 lub 57:43 dla tego drugiego. Jednak angielska Wikipedia podaje 323-382, czyli 46:54.
Zresztą Wikipedia wszystko podaje inaczej. Na przykład, że tylko łódź 15 była przeładowana z 68 pasażerami i żadna inna nie przekroczyła 60, podczas gdy w danych Kobry uczyniły to dwie, 13 i 15, 64 i 65 pasażerów. Według Wikipedia 13 miała 55 pasażerów.
PS. A pierwszym chyba pasażerem 3. klasy, który wsiadł do szalupy, był Fahim Leeni, nr 6.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|