Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


Kącik techniczny, czyli Titanic od kuchni
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Titanic Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:11, 13 Mar 2015    Temat postu:

Loutino napisał:


EDIT: Ok, znalazłam tą mesę. Co to tak daleko? To tak... w ogóle nie pasuje. No i jest bezsensu, bo musieli przejść taki kawał, na dodatek na teren pierwszej klasy po to, żeby coś zjeść. A oni jedli razem? Bo wg planów tam jest 9 miejsc (i tak o jedno za dużo. A nawet dwa).


Położenie jadalni oficerów może być podyktowane stosunkowo bliską odległością od kuchni. Co do ilości miejsc - zawsze mogły się zmienić przepisy dot. ilości oficerów, mogli też przyjmować u siebie innych oficerów, np z tonących statków. Poza tym z własnego doświadczenia chyba wiemy, że spożywanie posiłków w sali wypełnionej co do miejsca nie jest zbyt przyjemne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
psrus




Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:23, 14 Mar 2015    Temat postu:

Co to znaczy "artefakty"?
Co do przełamania to niejasność wynikała z tego że część świadków utrzymywała, że Titanic się przełamał, a część twierdziła że nie, np. pułkownik Gracie był święcie przekonany że Titanic poszedł na dno w całości. Mogło to wynikać z tego, że Titanic nie musiał wcale przełamać się tak, jak to jest na filmie Camerona pokazane - ale w bardziej "dyskretny" sposób...
https://www.youtube.com/watch?v=D7q4OnnHGQ8
Mimo że ja sam mam mieszane uczucia co do wiarygodności takiego scenariusza jaki jest przedstawiany na tej wizualizacji...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez psrus dnia Sob 22:24, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
psrus




Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:58, 25 Mar 2015    Temat postu:

Słyszałem różne teorie:
Titanic zatonął z powodu wadliwej stali
Titanic zatonął z powodu klątwy przewożonej mumii
Titanica zatopili żydzi
Titanica zatopili jezuici
Titanic w ogóle nie zatonął, tylko Olympic

Moja teoria jest taka:
Titanica zatopiła góra lodowa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez psrus dnia Śro 21:02, 25 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 16:27, 31 Mar 2015    Temat postu:

I się zgadzam w 100%!!! Ale to nie wyklucza innych rzeczy, jak np. pewne uchybienia, jakie miały miejsce. Nie były one przyczyną takiego stanu rzeczy, statki toną, jak mają pecha.

I zapomniałeś o wadliwych nitach oraz storpedowaniu przez terrorystów, przyjaciół Murdocha ;)

ps: tylko ja mam kłopot czy komuś jeszcze nie pokazuja się powiadomienia o nowym poście?? ;/

pps: Mumia? To ta, która potem była na Empress of Ireland. Empress rzecz jasna poszedł na dno...
A na prawdę owa mumia nie opusciła, przynajmniej wtedy, muzeum w Londynie. Tą opowiastkę wymyślił na poczekaniu Thomas Stead, dla rozrywki, ku uciesze towarzystwa przy kolacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TITANICzna
Capo di tutti capi



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Włocławek/Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 16:13, 03 Kwi 2015    Temat postu:

Oficerowie i inni znajdują się teraz tutaj - http://www.statekmarzen.fora.pl/zaloga-i-orkiestra,4/dyskusja-ogolna-o-oficerach,1114.html#29070 ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:21, 03 Lip 2016    Temat postu:

Czy Titanic miał iluminowane kominy, tak jak to można zobaczyć w niektórych filmach fabularnych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol_W




Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:22, 13 Lip 2016    Temat postu:

Cytat:
Czy Titanic miał iluminowane kominy, tak jak to można zobaczyć w niektórych filmach fabularnych?


Prawdopodobnie nie. Titanic:The Ship Magnificent nie wspomina o podświetleniu kominów, a takowe na pewno byłyby tam uwzględnione.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:00, 17 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź.

Mam kolejne pytanie,

do czego służyły żurawiki między pokładami A i B...widoczne na zdjęciu.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol_W




Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:43, 17 Lip 2016    Temat postu:

Te żurawiki były jednym z elementów wyposażenia służącego do ładowania węgla na statek.

Wzdłuż obu burt na poziomie pokładu F można dostrzec włazy z otworami na środku. Za tymi włazami znajdowały się ssypy do węgla. Kiedy węgiel miał być ładowany na pokład, włazy były otwierane a pod nimi montowano małe drewniane platformy.

Z kolei widoczne na zdjęciu żurawiki odchylano do pozycji prostopadłej do burt statku i podwieszano do nich krążek linowy. Za pomocą tych żurawików przenoszono węgiel (w wiadrach) z barek ustawionych wzdłuż statku na te małe platformy, a potem przez ssypy do składów węgla wewnątrz statku.

Cała operacja była czasochłonna, potrafiła zająć nawet 48 godzin ciągłej pracy. W końcu składy Titanica mogły pomieścić nawet 6611 ton węgla. Plus do tego ładownia Nr 3 na pokładzie maszynowym mogła posłużyć jak dodatkowy skład węgla i mieściła dodatkowe 1092 tony.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Karol_W dnia Nie 13:44, 17 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:23, 17 Lip 2016    Temat postu:

Dzięki za informację o żurawikach i węglu. Zacząłem szukać dalej i znalazłem taki ciekawy artykuł na ten temat:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Nie 15:23, 17 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol_W




Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:59, 22 Lip 2016    Temat postu:

Skoro już jesteśmy przy węglu to wypadałoby coś wspomnieć o kotłowniach.

Szukając kiedyś informacji o pokładzie maszynowym natknąłem się na to zdjęcie:



Podpis mówi, że jest to zdjęcie kotłowni Olympic'a po konwersji na olej. Bazując na rozkładzie ścian i kotłów, prawdopodobnie jest to kotłownia Nr. 6.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Janek




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 18:39, 12 Wrz 2016    Temat postu:

A ja jestem ciekawy jakie zmiany wprowadzono na Olympicu po roku 1912

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TITANICzna
Capo di tutti capi



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Włocławek/Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 16:38, 11 Lis 2016    Temat postu:

Natrafiłam ostatnio na to zdjęcie:



podpisywane jako panie wsiadające na pokład Titanica. Problem w tym, że nie mam pojęcia, skąd one wsiadają, skoro trap skierowany jest w dół. Powinien iść w górę, ewentualnie prosto, nie spotkałam jeszcze zdjęcia ogólnego, na którym którykolwiek z trapów wiódłby z góry do jakiegoś niżej położonego pokładu statku. Nomadic to też chyba nie jest?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TITANICzna dnia Pią 16:42, 11 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:08, 11 Lis 2016    Temat postu:

To nie jest jakiś bocznokolowiec. Niewątpliwie okolice pierwszego dziesięciolecia XX wieku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TITANICzna
Capo di tutti capi



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Włocławek/Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 11:21, 12 Lis 2016    Temat postu:

No właśnie bocznokołowiec, to widać, ale skąd on i gdzie przy Titanicu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Titanic Ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 32, 33, 34  Następny
Strona 33 z 34

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin