Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


przechył statku a wrzucanie węgla i kilka innych

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZalanyKociol




Dołączył: 31 Sty 2017
Posty: 9
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Śro 2:11, 01 Lut 2017    Temat postu: przechył statku a wrzucanie węgla i kilka innych

Gdy woda zalała kotłownie nr 6, 5 i 4, przechył na dziób statku zapewne był dość spory i zapewne też poruszanie się po statku było trudniejsze.

pytanie brzmi - kotły w kotłowniach od nr 6 do 2 były obustronne - w którą strone były skierowane paleniska: czy na wprost [oś dziób rufa] czy w bok [oś prawa-lewa burta]?Przy dużym przechyle statku, jeśli paleniska były skierowane na osi przód-tył to czy rozpalano tylko z jednej strony, a z drugiej trzymano zamknięte drzwi by rozpalony węgiel nie wypadał z kotłów? Czy to mogła być jedna z przyczyn, która sprawiła że kotły w kotłowni numer 1 nie mogły być użyte w ostatnich fazach tonięcia statku?

Podwójne dno statku zawierało 44 mniejsze podziały - kiedy statek spala węgiel to naturalnie dolewają do zbiorników balastowych wodę, aby utrzymać równowagę. Czy niewielki przechył na burtę mógł być spowodowany nierównomiernym opróżnianiem zbiorników lub wypełnianiem ich?

Gdy statek miał już ten spory przechył na dziób, dlaczego nadal korzystano z wind, wiedząc, że jest spore ryzyko że taka może utknąć?

Pozwoliłam sobie wprowadzić drobne korekty dla lepszej czytelności - TIT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol_W




Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 55
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:29, 15 Mar 2017    Temat postu: Re: przechył statku a wrzucanie węgla i kilka innych

Witam.

Cytat:
pytanie brzmi - kotły w kotłowniach od nr 6 do 2 były obustronne - w którą strone były skierowane paleniska: czy na wprost [oś dziób rufa] czy w bok [oś prawa-lewa burta]?


Paleniska były zorientowane w osi dziób-rufa.

Cytat:
Przy dużym przechyle statku, jeśli paleniska były skierowane na osi przód-tył to czy rozpalano tylko z jednej strony, a z drugiej trzymano zamknięte drzwi by rozpalony
węgiel nie wypadał z kotłów?


Przechył raczej nie był aż tak duży, aby doprowadzić do takiej sytuacji.

Cytat:
Czy to mogła być jedna z przyczyn, która sprawiła że kotły w kotłowni numer 1 nie mogły być użyte w ostatnich fazach tonięcia statku?


Nie. Powód dla którego te kotły nie mogły być użyte jest bardzo prosty - te kotły były zimne. Co prawda załoga usiłowała przygotować je do pracy poprzez gorący start, ale nie mieli wystarczającej ilości czasu. Na to potrzeba 3 do 4 godzin. W porównaniu do zimnego startu, który trwał ok. 12 godzin to i tak szybko.

Cytat:
Podwójne dno statku zawierało 44 mniejsze podziały - kiedy statek spala węgiel to naturalnie dolewają do zbiorników balastowych wodę, aby utrzymać równowagę. Czy niewielki przechył na burtę mógł być spowodowany nierównomiernym opróżnianiem zbiorników lub wypełnianiem ich?


Jest cała masa rzeczy, których nie wiemy. Szczególnie w kontekście tego co działo się na pokładzie maszynowym. To jest właśnie jedna z nich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin