Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


Nabudówka sterówki Britannica kotły olejowe Olympica

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Titanic Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:27, 21 Gru 2015    Temat postu: Nabudówka sterówki Britannica kotły olejowe Olympica

Przepraszam,że w tym dziale,ale mam jedno pytanie.Co było w nadbudówce sterówki Britannica,gdyż szukałem wiadomości co to było,ale nic nie znalazłem.Więc dlatego pytam was,może wiecie co to było.będę wdzieczny za odpowiedź.
Mam też drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszedł remont i kotły węglowe zostały zastapione kotłami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w związku z tym nadal było 6 kotłowni i czy nadal trzy komy były używane czy też nie oraz ile było tych kotłów na olej napędowy.A także do czego tak naprawdę służył czwarty komin na trzech liniowcach KLASY OLIMPIJSKIEJ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
perek
SHIPerek



Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 3595
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:41, 21 Gru 2015    Temat postu:

Jeśli chodzi o czwarty komin, to przede wszystkim chodziło o prestiż. Ilość kominów wyznaczała wtedy po części majestat liniowców, a White Star Line w żadnym wypadku nie chciało ustępować "czterofajkowcom" Cunarda. Dlatego też zdecydowano się na atrapę. Jednakowoż, postanowiono zrobić także z niej użytek, łącząc sztuczny komin z systemem wentylacji m.in maszynowni i elektrowni.
Inna sprawa, że bez czwartego komina Titanic wyglądałby dość dziwnie, z "ogołoconą", nieproporcjonalną rufą. Bowiem o ile na Lusitanii i innych statkach układy kominów były widocznie przesunięte do dziobu wzdłuż osi statku, wraz z obniżającą się nadbudówką i linią boczną kadłuba (charakterystyczny uskok czarnej farby, "przejście" kadłuba w nadbudówkę), o tyle Titanic miał w miarę symetrycznie zaznaczone dziób i rufę, z wyraźnie odcinającą się nadbudówką i znacznie bardziej klasyczną, nieco mniej dynamiczną linię której przesunięcie kominów nad same kotłownie po prostu by nie służyło.
Co do nadbudówki sterówki Britannica, to nie zauważyłem tam niczego nowego. Jedynie jakaś forma anteny. Owszem, jest nieco inaczej niż na innych statkach tej klasy, ale być może chodzi o jakąś szpitalną syrenę czy aparaturę. Chcę zauważyć, że cały statek w wersji HMHS jest pokryty rozmaitymi sprzętami ratunkowymi i niezliczoną ilością łodzi ratunkowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:16, 21 Gru 2015    Temat postu:

Ale po tym zauważyłem,że OLYMPIC też ma taką nadbudówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin




Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Skąd: z Jaksic
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 21 Gru 2015    Temat postu:

Pomóżcie,zależy mi na tym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Karol_W
Gość







PostWysłany: Czw 13:40, 12 Maj 2016    Temat postu:

Cytat:
Mam też drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszedł remont i kotły węglowe zostały zastapione kotłami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w związku z tym nadal było 6 kotłowni i czy nadal trzy komy były używane czy też nie oraz ile było tych kotłów na olej napędowy.


Ilość kotłów i kotłowni pozostała taka sama. Zmienił się tylko sposób palenia w paleniskach.
Wbrew temu co gdzieś czytałem, nie instalowano całkowicie nowych kotłów. Zmodyfikowano pokrywy palenisk, tak aby można było używać oleju jako paliwa, oraz dodano nowe systemy rur i pomp. Nie mam danych o tym ile tego było w przypadku Olympica, ale na pokładzie liniowca RMS Aquitania konieczne było zamontowanie ponad 20 kilometrów nowych rur.

W internecie znalazłem zdjęcie pokazujące rzekomo kotłownię Olympica po konwersji na olej. Rzekomo, bo pomimo przesłanek nie mam 100% pewności, że zdjęcie rzeczywiście zostało tam zrobione.
Powrót do góry
OLIMPIJSKI




Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:08, 17 Maj 2016    Temat postu:

Wydaje mi się,że na tej platformie na dachu maostka był dodatkowy kompas

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Titanic Ogólnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin