Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


Obsługa na historycznych liniowcach i dzisiejszych statkach.

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Seraphiel




Dołączył: 03 Lis 2007
Posty: 755
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Wto 22:17, 16 Wrz 2014    Temat postu: Obsługa na historycznych liniowcach i dzisiejszych statkach.

Tak jak w temacie.
Ktoś się orientuje jak to wyglądało i wygląda? Np. tak oczywista rzecz jak zaokrętowanie. W Titanicu Camerona mamy pokazane jak to wyglądało mniej więcej dla różnych klas ale wiadomo że z każdym filmem trzeba brać poprawkę. Jeśli chodzi o dzisiejsze wycieczkowce to niewiele mam informacji. Może ktoś wie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 22:12, 21 Wrz 2014    Temat postu:

Wrzucam skopiowany fragment znaleziony w necie.
Opisana jest opcja przyjechania własnym autem do portu.

"Organizacja zaokrętowania przebiega tak sprawnie, że nawet nie zorientują się Państwo, kiedy będą we własnej kabinie. Wystarczy odrobina intuicji i obserwacja tego, co się wokół dzieje. Wszędzie widać uwijających się pracowników obsługi w żółtych koszulkach. Bez obawy zwracamy się do pierwszego wolnego pracownika i pokazujemy mu nasz bilet, a on wskazuje nam miejsce gdzie mamy podjechać autem i ustawić się w odpowiedniej kolejce aut. To ważny moment, ponieważ zdarza się że w Savonie stoi więcej statków (bywało, że nawet cztery!) i odbywa się zaokrętowanie pasażerów na kilka statków jednocześnie. Dotrzemy w ten sposób do stanowiska, gdzie obsługa sprawdzi nasz bilet, odbierze od nas wszystkie torby, walizki i otrzymamy dokument potwierdzający, że pozostawiamy na lądzie nasze auto wraz z kluczykami (dokumenty auta zabieramy z sobą). Opłata za pozostawienie samochodu zwykle wynosi 10 euro za dobę postoju. Kiedy już opuścimy nasz samochód z podręcznym barażem miłe i uśmiechnięte hostessy wręczą nam kolorowe kartki z numerami. Kolor jest tu nie bez znaczenia – według tego koloru będziemy oczekiwali wewnątrz terminalu na zaokrętowanie. Po wejściu do terminalu znów czekają na nas uśmiechnięte hostessy, które sprawdzą czy formularze zostały prawidłowo wypełnione, czy mamy ważne paszporty i wskażą miejsce, gdzie mamy się udać. Terminal, to obszerna klimatyzowana poczekalnia z barami i sklepikami. Tutaj oczekujemy na informację nadawaną przez głośniki i wyświetlaną na wielkich ekranach. Gdy nadejdzie nasza kolej (kolor i numer, który otrzymaliśmy wcześniej), podchodzimy do stanowiska i raz jeszcze sprawdzą nasz bilet, paszport i prześwietlą podręczny bagaż. Zaraz potem wchodzimy na trap. Przy wejściu zrobią nam tam zdjęcie pamiątkowe, które już po południu możemy wykupić w pasażu handlowym (ale nie musimy, jeśli nam się nie podoba)."

Nie można nie wspomnieć w tym miejscu, że za każdym razem tak samo przechodzi nas dreszczyk emocji – wejście na statek to bardzo ekscytujące przeżycie. Wrażenie, jakie robi wnętrze statku – bogato zdobione atrium wysokości kilku pięter i wszędzie ciepła, uśmiechnięta i zapraszająca załoga statku. Zaraz po wejściu na pokład naszego statku zrobią fotkę do elektronicznej bazy pasażerów. Może się zdarzyć, że po wejściu na pokład dowiemy się, że nasza kabina nie jest jeszcze gotowa. W takiej sytuacji zostaniemy zaproszeni przez obsługę statku do jednej z restauracji na poczęstunek. Gdy wreszcie dotrzemy do naszej kabiny, znajdziemy tam nasz bagaż, karty pokładowe i wiele ulotek z przydanymi informacjami. Z pewnością w kabinie znajdziemy też gazetkę pokładową pt. Today (gazetki są dostępne w jęz. włoskim, angielskim i niemieckim). Gorąco zachęcam do codziennej lektury! Dzięki temu będziemy zawsze „na bieżąco” i nie przegapimy jakiegoś ważnego wydarzenia. Dowiemy się co, gdzie i kiedy się dzieje – jakie rozrywki są akurat dostępne, gdzie można coś zjeść i wiele, wiele cennych wskazówek. W każdym barze czy u spotkanego kelnera można wykupić pakiety kaw, alkoholi oraz napojów gazowanych. Opłaca się taki pakiet swoją kartą pokładową i automatycznie pojawia się w systemie informacja, że taki pakiet mamy wykupiony.

Nasza karta pokładowa, która jednocześnie pełni kilka funkcji jest kartą płatniczą, dokumentem tożsamości i kluczem do kabiny. Kartę tę nosimy przy sobie przez cały rejs. Szczególnie trzeba o niej pamiętać podczas wizyt w kolejnych portach! Wtedy muszą ją mieć przy sobie również dzieci. Każdorazowo przy zejściu i powrocie na statek musimy ją okazać, a ochrona będzie w monitorze widziała nasze zdjęcie, co pomoże w identyfikacji i upewni ich, że osoba która posługuje się tą kartą pokładową to właśnie my. Poza tym – jeśli podróżujemy z dziećmi – każde otrzyma opaskę na przegub rączki z wpisanym na niej numerem kabiny. Chodzi o bezpieczeństwo. Jeśli wybieramy się w taką podróż po raz pierwszy, otrzymamy kartę pokładową koloru białego z wizerunkiem statku, na którym płyniemy oraz z danymi pasażera (imię, nazwisko, nr kabiny i data rejsu). Costa daje nam możliwość wstąpienia do Costa Club, co przy kolejnych rejsach daje nam wiele atrakcyjnych promocji. Za każdy rejs otrzymujemy punkty i w zależności od ich ilości otrzymujemy kartę pokładową w innej szacie graficznej, co z kolei wiąże się z kolejnymi atrakcyjnymi zniżkami. Mówiąc krótko – trudno jest wybrać się w ten pierwszy rejs, ale z każdym kolejnym jest coraz łatwiej i… taniej!!!

Kartę po zakończeniu rejsu można zatrzymać na pamiątkę.

Podczas rejsu z pewnością będziemy uczestniczyć w ćwiczeniach alarmowych. O planowanych ćwiczeniach dowiadujemy się z reguły wcześniej. Poza tym na całym statku z głośników najpierw rozlegają się tzw. „dzwonki”, a potem komendy w kilku językach. Trzeba ubrać się w kamizelkę ratunkową (dzieci mają specjalnie oznakowane kamizelki) i stawić w wyznaczonym miejscu zbiórki tzw. Master Station . Należy zabrać ze sobą wszystkie karty pokładowe, gdyż obsługa statku będzie elektronicznie sprawdzać obecność."


skopiowane ze str [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Statki inne niż Titanic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin