Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


złamany na dwie części ale coś tu nie pasuje
Idź do strony 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Następny
 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
battleship




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 0:44, 08 Gru 2012    Temat postu: złamany na dwie części ale coś tu nie pasuje

przeglądając mapę szczątków i same mapy wraków, po "przyłożeniu" obu wraków do siebie brakuje sporego kawałka gdzie był rejon 3. komina, rufa ma 4. komin, dziób tylko 1. i drugi, czy złamał się na dwie części, a któraś z odłamanył złamała się jeszcze raz czy poprostu ten omawiany fragment statku uległ totalnemu zniszczeniu w trakcie złamania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:55, 08 Gru 2012    Temat postu:

Jeżeli przełamanie na poniższym filmie zostało ukazane w sposób prawidłowy to interesująca Ciebie część statku mogła zostać zmiażdzona co ułatwiło jej rozpad na drobne kawałki.

http://www.youtube.com/watch?v=s_HrmecLL5E

Na niektórych wizualizacjach (np Camerona) widać też, że rufa po przełamaniu, podnosi się do góry i łączy się z częścią dziobową (zderza się?) - ale nie idealnie bo pionowa rufa(a może i dziób) obraca się trochę wokół własnej osi. To również mogło wpłynąć na zniszczenie tej części.

Poza tym skoro statek się przełamał znaczy, że na kadłub działały ogromne siły, które nadwyrężayły konstrukcje. Wydaje mi się, że działanie takiej siły widać w okolicach Wielkich Schodów i kabin oficerskich, spójrz na zdjęcie:
[link widoczny dla zalogowanych])

Ogromne siły działały nie przez króciutką chwilę przełamania ale przez dłuższy czas. Statek złamał się tylko w jednym miejscu ale konstrukcja została osłabiona na o wiele większym obszarze. Taka nadwyrężona konstrukcja z łatwością poddawała się oporowi wody i powietrzu zamkniętemu w kadłubie.

Rozsypanie się środkowej części statku ułatwiła wg mnie obecność klatek schodowych wymagających dużo pustych przestrzeni.

Wydaje mi się że gdyby Titanic tonął od strony rufy to statek przełamałby się w okolicach Wielkich Schodów - bo tam mamy 7-poziomowy szyb a niżej kotłownię.

Jak gdzieś piszę bzdury to niech ktoś mnie poprawi, bo nie jestem fizykiem ani materiałoznawcą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
battleship




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Sob 19:24, 08 Gru 2012    Temat postu:

tonąć rufą owszem złamanie byłoby w tym miejscu .
ta część statku owszem mogła rozpaść się na kawałki, ale jest jedno ale, nawet gdyby został zgnieciony ten fragment statku na harmonijkę, przynajmniej część byłaby widoczna, prędzej poszycie puściło w kilkudziesięciu miejscach naraz co sprawiło że ten fragment statku po prostu podzielił się na mniejsze fragmenty

pod warunkiem że złamał się na pół pod kątem 11 stopni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:05, 08 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ja na mapie pod powyzszym linkiem widzę sporo szczątek o dużej powierzchni (zobacz zdjęcie ze zbliżeniem rufy).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
battleship




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 1:39, 09 Gru 2012    Temat postu:

mogło być tak, że się złamał na umówmy się trzy części ale ta część o której mowa rozpadła się na drobniejsze fragmenty, ze zdjęć wynika że pokłady rozlazły się na wszystkie strony,

rozwałkę zrobiło z tego co wiem zakleszczone powietrze wydostając sie rozrywało rufę na kawałki, , rufa dotarła na dno kompletnie zniszczona sama siła uderzenia wgniotła ją bardziej i pokłady się poskładały ..

jeśli teoria o złamaniu się pod kątem 11 stopni jest prawdziwa to wtedy to rozumiem, a jeśli się złamał pod wyższym kątem albo 20 -25 stopni? wtedy zapewne rufa po złamaniu w momencie tonięcia wbiłaby się w resztę wraku zakleszczając się , .



w podobny sposób zatonął bocznokołowiec "Birkenhead" (on walnął o skały, ale też złamał się)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:00, 09 Gru 2012    Temat postu:

battleship napisał:


jeli teoria o złamaniu się pod kątem 11stopni jest prawdziwa to wtedy to rozumiem, a jesli się złamał pod wyzszym kątem albo 20 -25 stopni? wtedy zapewne rufa po złamaniu w momencie tonięcia wbiłaby się w reszte wraku zakleszczjąc się , .



To i tak kadłub przynajmniej przez godzinę poddawany był na działanie ogromnych sił, które osłabiły konstrukcje nie tylko w miejscu przełamania. Przełamanie było tylko skutkiem długotrwałego działania pewnych sił. Tak przynajmniej mi się wydaje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Nie 14:03, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
battleship




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 16:49, 09 Gru 2012    Temat postu:

nie mylisz się, bo nawet titanic mógł pęknąć na dwie części podczas sztormu, nie tyle co wina nitów ale poszycie było robione na szybko stoczniowcy odwalili fuszerkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:51, 09 Gru 2012    Temat postu:

Witam!
Ciekawa dyskusja. Podział kadłuba na trzy części już chyba Ballard zauważył jeśli dobrze pamiętam. Zastanawiam się czy konstrukcja kadłubów całej trójki nie była, że tak określę "zbyt łamliwa". Zobaczcie Britannica:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie zatonął na tak dużej głębokości jak Titanic, a i tak przełamał się. Chyba, że to przez to (cytując za Wikipedią):
Dziób "Britannica" wbił się w dno, a górna część statku nadal pozostawała ponad wodą, obracając się.

battleship: te linki powinny bardzo Ci pomóc w dyskusji nad tym jak przełamał się Titanic:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam nadzieję, że linki powyżej przydadzą Ci się oraz uprzejmie proszę o nie przytaczanie tego [link widoczny dla zalogowanych].

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Nie 21:47, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
battleship




Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Nie 21:01, 09 Gru 2012    Temat postu:

"Britannic" tonął przy otwartych iluminatorach i otwartych grodziach - dlaczego w ogóle nie zamknięto . w podobny sposób skończyłby "Titanic" zapewne czas tonięcia byłby podobny, a że tam głębiej to odwrócenie do góry dnem byłoby szybkie .

ja nie przytaczam żadnych kontrargumentów , zwróciłem uwagę na drobną sprawę która mnie męczyła . to wiele wyjaśniło a że "Titanic" był wielokrotnie gorzej zrobiony od "Britannica" to wiele świadczy, "Britannic" miał lepsze nity i stal niż titanic, wykonanie także.

ps. przydałaby się opcja sprawdzania pisowni aby nie wywalało błędów po napisaniu, bo jak piszę niby błędów nie ma tzn. zero podkreślonych zdań ale potem widzę, że ktoś poprawiał. czy byłaby opcja dodania sprawdzania pisowni przed napisanie posta???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez battleship dnia Nie 21:03, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzychu74




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 312
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kłodzko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:52, 09 Gru 2012    Temat postu:

Witam!
battleship napisał::
Cytat:
ja nie przytaczam żadnych kontrargumentów , zwróciłem uwage na drobną sprawę która mnie męczyła .

Akurat pisząc "kontrargumenty" nie miałem na myśli Titanica. Dla ułatwienia zmieniłem kolor czcionki na niebieski. Kliknij w niebieskie napisy, a dowiesz się co miałem na myśli. Blue_Light_Colorz_PDT_18

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Krzychu74 dnia Nie 21:53, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 876
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 09 Gru 2012    Temat postu:

battleship napisał:
britannic tonął przy otwartych iluminatorach i otwartych grodziach - dlaczego wogóle nie zamknięto . w podobny sposób skończyłby titanic zapewne czas tonięcia byłby podobny, a że tam głębiej to odwrócenie do góry dnem byłoby szybkie .



Wydaje mi się, że fakt nie zamkniecia grodzi mógł miec jakiś związek z tym, że statek próbowano naprowadzić na mielizny. To tylko taka luźna myśl.

Czy ktoś wie, w którym miejscu dokładnie mina uszkodziła kadłub statku. Bo to co widac na rysunku to chyba efekt wbicia kadłuba dno. Swoją drogą Titanic ma w podobnym miejscu także jakby peknięcie, widoczne na obrazku pod ponizszym linkiem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dawno temu widziałem ciekawą wizualizacje obrazująca Titanica przed przełamaniem w podczerwieni. Dawała dużo do myślenia. Niestety nie moge jej odszukać Może ktos z was ją widział.

Wracając do dyskusji znalazłem stronę:

[link widoczny dla zalogowanych]

Strona zawiera dużo wykresów. Na youtubie jest film, który najprawdopodobniej wykorzystuje te rysynki. Chyba link juz się pojawił na forum (a może tylko mi się wydaje). W każdym bądź razie niedawno film widziałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Nie 22:22, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wranth




Dołączył: 13 Mar 2023
Posty: 165559
Przeczytał: 848 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 9:06, 26 Maj 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wranth




Dołączył: 13 Mar 2023
Posty: 165559
Przeczytał: 848 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 9:07, 26 Maj 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wranth




Dołączył: 13 Mar 2023
Posty: 165559
Przeczytał: 848 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 9:08, 26 Maj 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wranth




Dołączył: 13 Mar 2023
Posty: 165559
Przeczytał: 848 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pią 9:09, 26 Maj 2023    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Następny
Strona 1 z 17

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin