Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna


otwarty właz

 
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
statecznik
Gość







PostWysłany: Śro 2:50, 13 Sie 2014    Temat postu: otwarty właz

jakiś czas temu na tym forum znalazłem link do filmiku youtube i było coś wspomnianym otwartym włazie i pare innch ciekawostek ale nie miałem czasu go obejrzeć w całości niestety nie mogę znaleść linka albom ślepy albo gdzieś przepadł
Powrót do góry
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 873
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:04, 13 Sie 2014    Temat postu:

być może chodzi ten: http://www.youtube.com/watch?v=zFqm7SARbkI

o ile dobrze pamiętam była tam analiza rozmieszczenia części wraku i próba "inwentaryzacji" debris field

chyba była wyjasniana w filmie kwestia tego włazu tzn. dlaczego klapa od niego znajduje się X metrów przed szczątkami części dziobowej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek_s_1990 dnia Śro 15:06, 13 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
statecznik
Gość







PostWysłany: Czw 4:11, 14 Sie 2014    Temat postu:

nie o właz do ładowni , któryś bocznych był otwarty i przezeń woda dostała się nad grodziami
Powrót do góry
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 11:31, 15 Sie 2014    Temat postu:

Lightoller kazał otworzyć drzwi na pokładzie E na bakburcie, dlatego, żeby ewentualnie móc podpłynąć tam po ludzi, żeby dopełnić łodzie. Poszedł jakis steward i już nie wrócil. To, że zostały owe drzwi otwarte potwierdziła wyprawa Ballarda. Otwarcie ich sprawiło, że woda weszła na Scotland Road i przyczyniła się do szybszego zatonięcia statku. Ominęła jakby przeszkodę w postaci grodzi.

Hehe, kilka dni temu akurat o tym myślałam ;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomek_s_1990




Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 873
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:02, 29 Sie 2014    Temat postu:

czy o ten właz chodzi?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią 9:27, 29 Sie 2014    Temat postu:

hmm..chyba tak...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
statecznik
Gość







PostWysłany: Sob 0:48, 30 Sie 2014    Temat postu:

ale z drugiej strony też tej wody musiało się wdzierać całkiem dużo żeby w szybkim tempie pozalewać dalsze przedziały ale uważam że zamknięcie tego włazu albo poprostu nie otwieranie go pozwoliłoby statkowi utrzymać się na powierzchni znacznie dłużej albo nawet wcale nie zatonąć woda wdzierała się do 3 ładowni do kotłowni nr 6 i przez małą szczeline do kotłowni nr 5 .ale tej wody nie wbijało się dużo bo jakoś pracowali tam palacze dopiero gdy woda znalazła inne ujście - uszkodzenie poszycia w luku węglowym gdzie był pożar tego węgla, same wrota grodzi nie miały styczności z tym węglem więc grodzi nie rozwaliła woda z powodu ognia a, być może nadtopione osłabione poszycie koło grodzi puściło ?

czy mi się zdaje czy prócz tego włazu były otwierane inne przejścia? iluminatory? każde otwarte okienko to kilkanascie bądź kilkadziesiąt metrów sześciennych wody więcej. wiadomo było że statek balansował na granicy wydajności pomp,
Powrót do góry
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 23:23, 01 Lut 2015    Temat postu:

Oj...bzdurki opowiadasz...wg Ciebie wychodzi, że zalało tylko 3 pomieszczenia, a to nie jest prawda...

Kadłub został uszkodzony na wysokosci około 4,5 metrów nad kilem (to dno statku). Tam uderzył występ skalny, który następnie uderzał wzdłuż blach poszycia ze stali, robiąc małe, nieciągłe przecięcia. Dziury pojawiły się na kadłubie skrajnika dziobowego, w ładowniach 1, 2, 3 i w kotłowni numer 6. Było to 5 pomieszczeń, co miało opłakane skutki... I Olympic i Titanic były w stanie utrzymać się na wodzie przy zalanych czterech przednich, czterech tylnych lub dwóch dowolnych, przedzialach. Choć powierzchnia łączna rozprucia nie przekraczała, co wiemy dziś, 1,12 m2 to jednak było to na długości 90 metrów i objęło 5 przedziałów.

Pierwsza z grodzi sięgała do najwyższego pokładu ciągłego - C. Grodzie nr 2 i nr 11-15 sięgały do drugiego ciągłego pokładu - D. Grodzie od 3 do 9 - tylko do E. Choć początkowo miały być wyższe szanowny p. Ismay musiał trochę przyoszczędzić... No, mniejsza z tym. Skupmy się na rzeczach ważnych. Pierwsze cztery grodzie spokojnie zatrzymałyby wodę, która nie podniosłaby sie ponad pokład D. Niestety. Zalana została tez kotłownia nr 6 przez uszkodzenie w kadlubie. To, jak woda się wlewa widział szef palaczy, Barrett, któremu udało się zwiać po schodkach ewakuacyjnych i przezyć zatonięcie statku.I mamy efekt domina. Woda podniosła się nad pokład E i przelała do 6 przedziału, czyli kotłowni nr 5. Dziób zanurzył się głębiej. Woda wdarła się do kolejnego...dziób znowu się obniżył...

Właz został otwarty później. Kwadrans po kolizji już było wiadomo, że jest lipa. Potem Smith rozmawiał w kajucie Andrewsa z nim samym. Ten mu tylko potwierdził, że dupa blada, utoniemy. Nikt nic jeszcze nie otwieral na bakburcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 23:27, 01 Lut 2015    Temat postu:

Ale... tak sobie teraz myślę. Czy mamy pewność, że został aby na pewno ten właz otwarty? A może to siły z uderzenia wraku o dno go otworzyły? Przecież okna w kabinach oficerskich też sie magicznie pootwierały w czasie walnięcia o podłoże resztek kolosa. Sauder czy któryś inny to udowadnia. Oczywiście nie twierdze, że tak było. Ot, tak sobie dywaguję...i ... może wtykam kij w mrowisko?

ps: nie ma jak mieć refleks i odpisac na coś po pół roku...ale to dlatego, ze szukalam tego wątku i do mojego bloga potrzebowałam swoich wypocin stąd ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TITANICzna
Capo di tutti capi



Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 1978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Włocławek/Kraków
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 23:21, 09 Lut 2015    Temat postu:

Emhokr napisał:
Ale... tak sobie teraz myślę. Czy mamy pewność, że został aby na pewno ten właz otwarty? A może to siły z uderzenia wraku o dno go otworzyły? Przecież okna w kabinach oficerskich też sie magicznie pootwierały w czasie walnięcia o podłoże resztek kolosa. Sauder czy któryś inny to udowadnia. Oczywiście nie twierdze, że tak było. Ot, tak sobie dywaguję...i ... może wtykam kij w mrowisko?


Jest to możliwe, ale sama pisałaś wcześniej że rozkaz otwarcia tego włazu był i różne źródła to potwierdzają. Moim zdaniem nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, statek zatonąłby tak czy siak, najwyżej parę minut później (ok... może łódź A dałoby się w tym czasie odwrócić na właściwą stronę), aczkolwiek według mnie otworzenie włazu było dość nierozsądną decyzją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spec




Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


PostWysłany: Pon 22:59, 06 Lip 2015    Temat postu:

Załoga dostała rozkazy zamknięcia bulajów, trochę dziwne że otwarto te włazy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Emhokr




Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Warsaw
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 8:58, 07 Lip 2015    Temat postu:

Wcale nie dziwne, zakładano, że tamtędy będą wsiadać ludzie.
Teorie spiskowe zostawmy Macierewiczowi ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu    Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna -> Katastrofa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Bright free theme by spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin