Autor |
Wiadomo¶æ |
wranth |
|
 |
wranth |
|
 |
wranth |
|
 |
wranth |
|
 |
psrus |
Wys³any: Pi± 9:08, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
Nie tak szybko.
Cytat: |
The propellers of Titanic had different pitch and the blades are different curved, so it does not make much sense to compare the wreck images with Olympics from 1911 (which also changed during the years).
The port side propeller is the same as the starboard side so this would mean that both would have lost a blade which can not be the case. The shafts are not only bend upward (the starboard one is on the high of F Deck) the are also delocated as the stern was pushed towards port when coming to rest. The missing blades are buried in the mud. |
Wed³ug mnie jest rzecz± dyskusyjn±, czy to skrzyd³o ¶ruby tam jest, czy jest oderwane. A nawet je¶li jest oderwane, to tak jak poprzedniczka powiedzia³a, powodem mo¿e byæ uderzenie rufy o dno, skoro ca³a ¶ruba znalaz³a siê na poziomie pok³adu E/F, to i skrzyd³o by³oby w stanie odpa¶æ.
https://www.encyclopedia-titanica.org/community/attachments/titanic_ss9_218013-jpeg.2631/ |
|
 |
Emhokr |
Wys³any: Czw 13:42, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
dla mnie nic nadzwyczajnego
si³y jakie dzia³a³y na wrak, konkretnie na czê¶æ rufow±, pieprzniêcie o ziemiê i ten ca³y s³up wody prawdopodobnie by³ w stanie jedno pióro oderwaæ; rufa siê obraca³a, rozrywa³o j±, implozja, te rzeczy - nie by³oby to nic nadzwyczajnego |
|
 |
ZalanyKociol |
|
 |
psrus |
Wys³any: ¦ro 11:19, 17 Sty 2018 Temat postu: |
|
ZalanyKociol napisa³: |
titanicowi urwa³o pióro ¶ruby okrêtowej |
Pierwsze s³yszê. |
|
 |
ZalanyKociol |
Wys³any: Sob 23:05, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
same pompy by³y umieszczone w ka¿dym przedziale,no prawie w ka¿dy razie kot³ownie mia³y chyba po dwie pompy a w maszynowni a¿ trzy,pompy by³ na sta³e przytwierdzone do kad³uba ale mo¿na by³o przeci±gn±æ "wê¿e" którymi odci±gano wodê z przdezia³u.w ka¿dym z przedzia³ów gdzie by³y pompy by³y te¿ zawory do ich uruchomienia,problem by³ z kot³owni± numer 5 w której by³ uszkodzony bunkier wêglowy wdziera³a siê tam woda o sile w³a¶nie z si³±standardoweg wê¿a stra¿ackiego,czyli za ma³o by zalac kot³owniê ale du¿o by zalaæ bunkier wêglowy,drzwi bunkra nie by³y wodoszczelne gdy ci¶nienie wzros³o drzwi pu¶ci³y i kot³ownie zala³o niemal jednym chlusniêciem.
mnie bardziej zastanawia to w jaki sposób titanicowi urwa³o pióro ¶ruby okrêtowej i czy urwa³o j± w trakcie kolizji czy gdy opada³ na dno |
|
 |
Emhokr |
Wys³any: ¦ro 13:44, 29 Lis 2017 Temat postu: |
|
Musia³a istnieæ droga ewakuacji - i istnia³a. Drabinki pozwala³y sie wydostaæ wy¿ej (to fajnie widaæ np w filmie z 1958 roku - Andrews w³a¶nie czym¶ takim idzie sprawdziæ kot³owniê). Film Camerona zrobi³ krzywdê - wydawaæ by sie mog³o ¿e to by³a pu³apka bez wyj¶cia...
poza tym niektóre drzwi mo¿na by³o otwieraæ rêcznie - te wodoszczelne of kors
przenoszenie pomp? oj nie ba³dzo... |
|
 |
Karol_W |
Wys³any: Pi± 13:09, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
Za³±czê jeszcze przekrój poprzeczny kot³owni Nr 3 z materia³ów w³asnych, gdzie platformy i drabiny bêd± lepiej widoczne.
 |
|
 |
tomek_s_1990 |
Wys³any: Pi± 12:59, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
Idyms napisa³: |
Te plany widzia³em, my¶la³em ¿e w internecie s± gdzie¶ inne. |
Niestety, lepszych chyba nie ma w internecie.
Cytat: |
W tym samym temacie jest mowa o drabinach prowadz±cych na Szkock± Drogê na poziomie E, na tym planie tego nie widzê. |
Byæ mo¿e trudno by³o oddaæ na planie drabinek, wiêc zrezygnowano z ich umieszczenia. Za³oga maszynowni i kot³owni zapewne mia³a do dyspozycji jakie¶ bardziej szczegó³owe plany.
Tak mi siê jeszcze skojarzy³o, w filmie Camerona, g³ówni bohaterowie wchodz± do kot³owni poprzez ciasne pomieszczenie w którym pracuje ha³a¶liwe urz±dzenie. Zapewne to jest wentylator, który widaæ na planach pok³adu F. Mo¿e to tylko wymys³ re¿ysera, a mo¿e ma to jakie¶ poparcie w rzeczywisto¶ci.
Karol, oczywi¶cie nie chodzi³o mi o przeci±gniêcie stricte pomp, a raczej jaki¶ rur ss±cych. |
|
 |
Karol_W |
Wys³any: Pi± 12:51, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
Cytat: |
W tym samym temacie jest mowa o drabinach prowadz±cych na Szkock± Drogê na poziomie E, na tym planie tego nie widzê. |
Ale na tym ju¿ bêd±.
http://www.copperas.com/titanic/Blr_elev. gif
Po kropce na koñcu jest spacja - nale¿y j± usun±æ przy kopiowaniu linku.
Cytat: |
Zdaje mi siê, ¿e nawet by³a taka operacja otwierania grodzi, aby przeci±gn±æ pompy z jednego przedzia³u do drugiego. |
Raczej nie daliby rady - jedna pompa wa¿y³a parê ton. Drzwi zosta³y otwarte aby umo¿liwiæ swobodne przemieszczanie siê za³ogi miêdzy kot³owniami i maszynowniami i przenie¶æ dodatkow± rurê ss±c± do wypompowywania wody z kot³owni Nr 4. |
|
 |
Idyms |
Wys³any: Pi± 12:40, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
Te plany widzia³em, my¶la³em ¿e w internecie s± gdzie¶ inne.
W innym temacie (nie mogê umie¶ciæ linku - ale mam na my¶li temat "dlaczego wypuszczano parê po zderzeniu )czyta³em te¿ o tym rêcznym otwieraniu grodzi. Ale czy zosta³o by to u¿yte do ewakuacji za³ogi z zalanego przedzia³u?
Przy szybko wzbieraj±cej wodzie? Nie wiem. Wszystko zale¿a³o by od poziomu wody w przedziale i ile tej wody podczas otwarcia wody by siê przela³o. Gród¼ tez nie otwiera³a siê 'natychmiast" tylko to trwa³o z na¶cie sekund.
W tym samym temacie jest mowa o drabinach prowadz±cych na Szkock± Drogê na poziomie E, na tym planie tego nie widzê. |
|
 |
tomek_s_1990 |
Wys³any: Pi± 12:17, 03 Lis 2017 Temat postu: |
|
Link do planów
https://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-deckplans/profile.html
Natomiast co do pytania o ewakuacji z kot³owni.
My¶lê, ¿e by³y jakie¶ mo¿liwo¶ci wyj¶cia z kot³owni gór±, jakimi¶ platformami,drabinkami, etc
Gdyby tak nie by³o i kot³ownie by³yby w pe³ni odciête od reszty statku, byæ mo¿e ten statek by nie zaton±³.
Tak¿e zdaje mi siê, ¿e obs³uga maszynowni i kot³owni mia³a mo¿liwo¶æ samodzielnie rêcznie otwieraæ i zamykaæ grodzie.
Zdaje mi siê, ¿e nawet by³a taka operacja otwierania grodzi, aby przeci±gn±æ pompy z jednego przedzia³u do drugiego. |
|
 |