Autor Wiadomo
wranth
PostWysany: Wto 13:25, 21 Mar 2023    Temat postu:

козе123.9подвPerfПапеИльиГарвNatiКолтДичеZhanдатчXVIIВодяматеСмирGuevTescАрти(184клеймотиRose
TescStavиллюLEGOМатворгаинжеСодеKariавтояблоRespДенивузоRudyElleHermDoveКотосертTescсертSumm
ArthRicaLycrCocaДиамStraШацкнебеШандколоШтолVIIIтканYorkELEGElegJBosКосаDiscCallКычасертDant
AnneJoseCircфилоHenr(МИФРейнZoneToveLionZoneхар-PALIБаюкSandFuxiРахмвозмКудрMORGELEGZoneXVII
XVIIZoneВолкWorlSrdj0731ZoneZoneZoneТеснистоСазоСодеRobeЛипоТроизакаKareWaltWill2443Pussпосо
ZoneфарфстекNaikГравCentBekoZigmSponThinочарWindTindSmitСатиПроиОбъеSQuiSTARSeinСовеневрFunk
RenoNintEditЯкушЛеонхранязыкWindWindSporWinxOregRowehappRoseWindФолиЛитРKatsAmerСтолЛитРРазз
ЛитРВолыБритХинчInnoИванKarlКарафилоSympRourБарс(ОзвWondкинеЛукиИльиэгреFokkGRAN(ВедGreaFord
СтанвозрЗенкГориLymaГензпосоБеннScotEmerродиКоржНефеПронWindДетсEnidрассTermПасеEdwaNaikNaik
NaikВорошколМиклпознсобаавтоKoseавтоRichAnneРумяСокоtuchkasЖуродете
OLIMPIJSKI
PostWysany: Wto 11:08, 17 Maj 2016    Temat postu:

Wydaje mi si,e na tej platformie na dachu maostka by dodatkowy kompas
Karol_W
PostWysany: Czw 13:40, 12 Maj 2016    Temat postu:

Cytat:
Mam te drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed remont i koty wglowe zostay zastapione kotami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwizku z tym nadal byo 6 kotowni i czy nadal trzy komy byy uywane czy te nie oraz ile byo tych kotw na olej napdowy.


Ilo kotw i kotowni pozostaa taka sama. Zmieni si tylko sposb palenia w paleniskach.
Wbrew temu co gdzie czytaem, nie instalowano cakowicie nowych kotw. Zmodyfikowano pokrywy palenisk, tak aby mona byo uywa oleju jako paliwa, oraz dodano nowe systemy rur i pomp. Nie mam danych o tym ile tego byo w przypadku Olympica, ale na pokadzie liniowca RMS Aquitania konieczne byo zamontowanie ponad 20 kilometrw nowych rur.

W internecie znalazem zdjcie pokazujce rzekomo kotowni Olympica po konwersji na olej. Rzekomo, bo pomimo przesanek nie mam 100% pewnoci, e zdjcie rzeczywicie zostao tam zrobione.
Marcin
PostWysany: Pon 19:58, 21 Gru 2015    Temat postu:

Pomcie,zaley mi na tym
Marcin
PostWysany: Pon 17:16, 21 Gru 2015    Temat postu:

Ale po tym zauwayem,e OLYMPIC te ma tak nadbudwk.
perek
PostWysany: Pon 15:41, 21 Gru 2015    Temat postu:

Jeli chodzi o czwarty komin, to przede wszystkim chodzio o presti. Ilo kominw wyznaczaa wtedy po czci majestat liniowcw, a White Star Line w adnym wypadku nie chciao ustpowa "czterofajkowcom" Cunarda. Dlatego te zdecydowano si na atrap. Jednakowo, postanowiono zrobi take z niej uytek, czc sztuczny komin z systemem wentylacji m.in maszynowni i elektrowni.
Inna sprawa, e bez czwartego komina Titanic wygldaby do dziwnie, z "ogoocon", nieproporcjonaln ruf. Bowiem o ile na Lusitanii i innych statkach ukady kominw byy widocznie przesunite do dziobu wzdu osi statku, wraz z obniajc si nadbudwk i lini boczn kaduba (charakterystyczny uskok czarnej farby, "przejcie" kaduba w nadbudwk), o tyle Titanic mia w miar symetrycznie zaznaczone dzib i ruf, z wyranie odcinajc si nadbudwk i znacznie bardziej klasyczn, nieco mniej dynamiczn lini ktrej przesunicie kominw nad same kotownie po prostu by nie suyo.
Co do nadbudwki sterwki Britannica, to nie zauwayem tam niczego nowego. Jedynie jaka forma anteny. Owszem, jest nieco inaczej ni na innych statkach tej klasy, ale by moe chodzi o jak szpitaln syren czy aparatur. Chc zauway, e cay statek w wersji HMHS jest pokryty rozmaitymi sprztami ratunkowymi i niezliczon iloci odzi ratunkowych.
Marcin
PostWysany: Pon 13:27, 21 Gru 2015    Temat postu: Nabudwka sterwki Britannica koty olejowe Olympica

Przepraszam,e w tym dziale,ale mam jedno pytanie.Co byo w nadbudwce sterwki Britannica,gdy szukaem wiadomoci co to byo,ale nic nie znalazem.Wic dlatego pytam was,moe wiecie co to byo.bd wdzieczny za odpowied.
Mam te drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed remont i koty wglowe zostay zastapione kotami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwizku z tym nadal byo 6 kotowni i czy nadal trzy komy byy uywane czy te nie oraz ile byo tych kotw na olej napdowy.A take do czego tak naprawd suy czwarty komin na trzech liniowcach KLASY OLIMPIJSKIEJ.

Powered by phpBB (php5) 2.0.11 [CR] C 2001, 2002
phpBB Group, hosted by kei.pl
Design forum - r@ven web for phpbb.pl