Autor |
Wiadomo¶æ |
wranth |
|
 |
OLIMPIJSKI |
Wys³any: Wto 11:08, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
Wydaje mi siê,¿e na tej platformie na dachu maostka by³ dodatkowy kompas |
|
 |
Karol_W |
Wys³any: Czw 13:40, 12 Maj 2016 Temat postu: |
|
Cytat: |
Mam te¿ drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed³ remont i kot³y wêglowe zosta³y zastapione kot³ami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwi±zku z tym nadal by³o 6 kot³owni i czy nadal trzy komy by³y u¿ywane czy te¿ nie oraz ile by³o tych kot³ów na olej napêdowy. |
Ilo¶æ kot³ów i kot³owni pozosta³a taka sama. Zmieni³ siê tylko sposób palenia w paleniskach.
Wbrew temu co gdzie¶ czyta³em, nie instalowano ca³kowicie nowych kot³ów. Zmodyfikowano pokrywy palenisk, tak aby mo¿na by³o u¿ywaæ oleju jako paliwa, oraz dodano nowe systemy rur i pomp. Nie mam danych o tym ile tego by³o w przypadku Olympica, ale na pok³adzie liniowca RMS Aquitania konieczne by³o zamontowanie ponad 20 kilometrów nowych rur.
W internecie znalaz³em zdjêcie pokazuj±ce rzekomo kot³owniê Olympica po konwersji na olej. Rzekomo, bo pomimo przes³anek nie mam 100% pewno¶ci, ¿e zdjêcie rzeczywi¶cie zosta³o tam zrobione. |
|
 |
Marcin |
Wys³any: Pon 19:58, 21 Gru 2015 Temat postu: |
|
Pomó¿cie,zale¿y mi na tym |
|
 |
Marcin |
Wys³any: Pon 17:16, 21 Gru 2015 Temat postu: |
|
Ale po tym zauwa¿y³em,¿e OLYMPIC te¿ ma tak± nadbudówkê. |
|
 |
perek |
Wys³any: Pon 15:41, 21 Gru 2015 Temat postu: |
|
Je¶li chodzi o czwarty komin, to przede wszystkim chodzi³o o presti¿. Ilo¶æ kominów wyznacza³a wtedy po czê¶ci majestat liniowców, a White Star Line w ¿adnym wypadku nie chcia³o ustêpowaæ "czterofajkowcom" Cunarda. Dlatego te¿ zdecydowano siê na atrapê. Jednakowo¿, postanowiono zrobiæ tak¿e z niej u¿ytek, ³±cz±c sztuczny komin z systemem wentylacji m.in maszynowni i elektrowni.
Inna sprawa, ¿e bez czwartego komina Titanic wygl±da³by do¶æ dziwnie, z "ogo³ocon±", nieproporcjonaln± ruf±. Bowiem o ile na Lusitanii i innych statkach uk³ady kominów by³y widocznie przesuniête do dziobu wzd³u¿ osi statku, wraz z obni¿aj±c± siê nadbudówk± i lini± boczn± kad³uba (charakterystyczny uskok czarnej farby, "przej¶cie" kad³uba w nadbudówkê), o tyle Titanic mia³ w miarê symetrycznie zaznaczone dziób i rufê, z wyra¼nie odcinaj±c± siê nadbudówk± i znacznie bardziej klasyczn±, nieco mniej dynamiczn± liniê której przesuniêcie kominów nad same kot³ownie po prostu by nie s³u¿y³o.
Co do nadbudówki sterówki Britannica, to nie zauwa¿y³em tam niczego nowego. Jedynie jaka¶ forma anteny. Owszem, jest nieco inaczej ni¿ na innych statkach tej klasy, ale byæ mo¿e chodzi o jak±¶ szpitaln± syrenê czy aparaturê. Chcê zauwa¿yæ, ¿e ca³y statek w wersji HMHS jest pokryty rozmaitymi sprzêtami ratunkowymi i niezliczon± ilo¶ci± ³odzi ratunkowych. |
|
 |
Marcin |
Wys³any: Pon 13:27, 21 Gru 2015 Temat postu: Nabudówka sterówki Britannica kot³y olejowe Olympica |
|
Przepraszam,¿e w tym dziale,ale mam jedno pytanie.Co by³o w nadbudówce sterówki Britannica,gdy¿ szuka³em wiadomo¶ci co to by³o,ale nic nie znalaz³em.Wiêc dlatego pytam was,mo¿e wiecie co to by³o.bêdê wdzieczny za odpowied¼.
Mam te¿ drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed³ remont i kot³y wêglowe zosta³y zastapione kot³ami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwi±zku z tym nadal by³o 6 kot³owni i czy nadal trzy komy by³y u¿ywane czy te¿ nie oraz ile by³o tych kot³ów na olej napêdowy.A tak¿e do czego tak naprawdê s³u¿y³ czwarty komin na trzech liniowcach KLASY OLIMPIJSKIEJ. |
|
 |