»
Rejestracja
»
Szukaj
»
Profil
»
FAQ
»
Użytkownicy
»
Grupy
»
Galerie
»
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
»
Zaloguj
Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna
->
Statki inne niż Titanic
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Na początek
----------------
INFORMACJE
Ogłoszenia
Przywitaj się!
O forum
Polska Encyklopedia Titanica
----------------
Polska Encyklopedia Titanica
Niezatapialny, nieosiągalny sen
----------------
Titanic Ogólnie
Katastrofa
Załoga i orkiestra
Pasażerowie
White Star Line
Sport
Pojazdy
Kolekcja Titanica
Materiały archiwalne
Filmy, książki, artykuły i inne o Titanicu
----------------
''Titanic" Jamesa Camerona
Filmy o Titanicu
Książki o Titanicu
Artykuły o Titanicu
Związane w inny sposób
Linki
Programy TV
W palarni
----------------
Nasza Twórczość
Nasze RPG
Statki inne niż Titanic
Galeria zdjęć
Pogawędki
----------------
O nas
Muzyka
Film
Książki
Inne
Gry i zabawy
Mr. Pink
----------------
Archiwum
Shoutbox
...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ZalanyKociol
Wysłany: Sob 13:20, 15 Lip 2017
Temat postu:
"Zużycie zapasów ,wody ,paliwa ,pasazerów powoduje jego zmiane cięzaru."
no to żeś pojechał,od kiedy pasażerowie się.............zużywają? a załoga się już nie zużywa?
z biegie czasu gdy ubywa paliwa i zapasów na statku ubytki się zastępuje balastem,w tym wypadku wodą którą wpompowuje się do zbiorników balastowych,w niektórych statkach były stosowane złącza kompensacyjne,był nawet budowane prototypowe statki tak zwane przegubowce ale statek z przegubami nie sprawdzał się więc udoskonalano to co było czyli złącza kompensacyjne obecnie są inne techniki i złącz kompensacyjnych zbytnio nie stosuje się,juz prędzej w kadłubie statku są dodatkowe zbiorniki które można wypełnić wodą lub opróżnić je z niej w razie konieczności.
pracowałem na kontenerowcach więc wiem jak to wygląda,statek w sztormie i tak czy tak zawsze się trochę "odkształca" gdyby kadłub był zupełnie sztywny doszłoby do przełamania.
Jacek1974
Wysłany: Nie 10:15, 03 Kwi 2016
Temat postu:
Dobrze ,ze tu trafiłem .Wytłumaczę Wam Drodzy forumowicze na czym polega stabilność.Chodzi tu o położenie środka ciężkości ,czyli o wysokość metacentryczną.Każda jednostka pływająca jest skazana na bujanie .Statek pasażerski też.Grunt w tym ,zeby tak dobrać i obliczyć położenie ciężarów żeby statek nie kładł się na burte z byle powodu i nie był za "sztywny" .Sztywny - czyli nie powracał do położenia równowagi zbyt szybko.Obie cechy są szkodliwe dla statku i pasażerów.Sztywność moze doprowadzić do zbytnich naprężeń kadłuba .Statek nigdy nie waży tyle samo więc trzeba kompensować każdy ubytek ciężaru wodą balastową.Zużycie zapasów ,wody ,paliwa ,pasazerów powoduje jego zmiane cięzaru.Jeśli jednostka powraca płynnie i niezbyt szybko do połozenia równowagi to jest ok.Jeśli za szybko lub za wolno i kiepsko się zachowuje na fali ( np. nurza się jak nasz przedwojenny ms.Piłsudski) to mówimy ,ze ze ma słabą dzielność morską.Stępki przechyłowe są najprostszym sposobem na poprawienie stabilności .Dochodzi jeszcze balastowanie jednostki i właściwe sterowanie ( sztormowanie ) jednostką w czasie złej pogody.Nie wiem czy znacie słynne kłopoty Andrea Dorii ??Doria zabierała w rejs 2000 t oleju opałowego do kotłów.Miała napęd turbinowy -parowy z agregatami dieslowskimi.Statek po dopłynięciu do brzegów Ameryki miał juz prawie kompletnie opróżnione zbiorniki.W miejsce paliwa powinien zabrać wodę zaburtową.Jednak kapitan Calamai oszczędnościowo jej nie pobrał bo musiałby ją oddać na statki w porcie i przez to wydać z kasy armatora "kilka"dolców.Spowodowało to że w pierwszej podróży statek dostał gwałtownego 28 % owego przechyłu.Zrobił się niezły kipisz w jadalniach Dorii i zła sława przylgnęła do tego statku .Etykieta statku niestabilnego choć wcale tak nie było.
perek
Wysłany: Czw 17:22, 01 Lis 2012
Temat postu:
Psrus ma chyba rację. Normandie miała największe ciągi gigantycznych pomieszczeń, a aż do modernizacji była bardzo niestabilna i potrafiła się groźnie "przetaczać" z burty na burtę. Ale w jej przypadku pomogło dobudowanie części nadbudówki na rufie i przede wszystkim zmiana kształtu śrub.
psrus
Wysłany: Śro 21:21, 31 Paź 2012
Temat postu:
Jak to nie było? Titanic miał stępkę przechyłową i aż mnie dziwi że ktoś o tym nie wie.
O ile się orientuję to na stabilność statków wpływała obecność wysokich pomieszczeń, a którymi jak wiemy napakowane były wielkie statki tamtej ery jak i później. Na statkach klasy Olympic nie zdecydowano się na umieszczenie takich wysokich pomieszczeń.
Później zaczęto eksperymentować ze stabilizatorami żyroskopowymi ale zdaje się przynajmniej na początku efekty były zaledwie średnie.
Godzilla
Wysłany: Śro 15:52, 31 Paź 2012
Temat postu:
Jestem pewny, że na Titanicu jeszcze takich nie było, ale po wojnie, chyba w latach 30 już zaczęły się pojawiać.
Krzychu74
Wysłany: Wto 23:42, 30 Paź 2012
Temat postu:
Witam!
O własnie, to ja korzystając z okazji, że kolega
Seraphiel
załozył wątek o stabilności pozwolę sobie zapytać się speców od kiedy zaczęto montować na statkach stępki (przeciw)przechyłowe?
Mam na myśli takie najprostsze:
http://www.full-ahead.net/Statki/Delia/stocznia/stepka.jpg
Pozdrawiam.
Seraphiel
Wysłany: Wto 20:46, 30 Paź 2012
Temat postu: Stabilnosc statków.
Czyli jak nie zapewnić pasażerom huśtawki ;)
Jak to było? Z tego co wiem Imperator chociaż przodował w arch wnętrz to miał ze stabilnością straszne problemy. Nawet po usunięciu marmurowych dekoracji i dodaniu balastu ;) Zdaje się że problemy ze stabilnością miały również Mauretania i Lusitania a nawet wspaniała Normandie.
Co w takim razie decydowało o stabilności statku? Kształt kadłuba? Odpowiedni ciężar? Dzisiaj statki chyba nie mają już takich problemów przy tych wszystkich stabilizatorach?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Bright
free theme by
spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin