psrus |
Wysany: ro 19:58, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
Fajnie e poruszye temat sceny gdzie pracownicy kotowni uciekaj przez zamykajce si wodoszczelne drzwi. Caa ta scena jest jednym wielkim niedopowiedzeniem, i wprowadza widza w bd. Scena ta bowiem sprawia przekonanie, e ostatni drog ucieczki z zamykanej przez drzwi wodoszczelne kotowni jest przez te wanie drzwi. Co pomyli osoba, ktra to oglda i nie wie za bardzo "o co cho"? Wie, e palacze rzucaj si do zamykanych drzwi jak optani, co si z nimi stanie jeli nie zd uciec przez drzwi... pewnie... tam utkn bez drogi ucieczki. Waciwie scena bez logicznego sensu, ucieka z jednej kotowni, do ktrej z obok, ktra te nota bene bdzie zamknita. Cameron zmarnowa tyle czasu na pokazanie ewakuacji kotowni, ktra dla mnie nie ma najmniejszego sensu. |
|
Karol_W |
Wysany: ro 19:43, 25 Maj 2016 Temat postu: |
|
Moe wrmy do waciwego tematu wtku.
Jest sporo rzeczy, ktre mona zarzuci scenariuszowi. Ale jest jedna rzecz, ktra troch mnie rozczarowaa. Mianowicie poza krtk sekwencj pokazujc palaczy i oglnie zaog kotowni uciekajcych do zamykajcych si wodoszczelnych drzwi (scena ta ma w sobie kilka bdw, ale dobra), Cameron praktycznie cakowicie pomin wtek sekcji mechanicznej zaogi, tego co robili i tego co si z nimi dziao. A moim zdaniem fajnie by byo zobaczy katastrof rwnie z tej "drugiej" strony, nie tylko wydarzenia z pokadu odziowego i stref pasaerw. |
|
Emhokr |
Wysany: ro 15:26, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
Pewnie i nie s legendarne. Nikt nie zna Mauretanii, Lusitanii (w Pl zainteresowanie transatlantykami jako takimi ley z wielu przyczyn, ale Polska to nie cay wiat), Carpathii, Aquitanii, caej serii Krlowych. Zapytaj przecitnego Anglika jakie zna stare transatlantyki. Usyszysz najpierw statki Cunarda. Titanic to z jednej strony sawa, a z drugiej wstyd. By znanym z tego, e si skazao na smier ponad 1500 osb... powd do chway, faktycznie.
Skoro WSL jest tak znane, to moe umiesz mi wytumaczy, czemu ludzie nie maj pojcia o Olympicu, Britannicu? Moe jakby si kto skupi to Republica wymieni. Bo by beznadziejnie tumaczony film na BBC o poszukiwaniu jego skarbw. I koniec. Tylko Titanic. Sawa w choler. No i powd do dumy. |
|
Loutino |
Wysany: ro 12:55, 11 Maj 2016 Temat postu: |
|
Czym zasuy? Tym, e jeden z ich statkw pyn ca par (a nawet wicej) by uratowa toncych z Titanica? Tym, e uratowali WSL przed enujcym kocem? Przypominam, e wchonli ich na takiej zasadzie, e to byo bardziej poczenie, zostaa nazwa (Cunard-White star Line, zostao 38% akcji WSL, i budowali statki, ktre od tego momentu byy nie tylko Cunardowymi. Taka QM bya wic po czci statkiem WSL.
I miem mie wtpliwoci, e Cunard nie pogodzi si, e ich statki nie byy tak legendarne jak statki WSL. Bo na czym polega legenda statkw Biaej Gwiazdy? (a waciwie tylko Titanica, bo o innych statkach mao kto cokolwiek wie) Ot polega ona na katastrofie. Na mitach, na otoczce, ktr zbudowano wok caej sprawy. Gdyby Titanic nie zaton, to dzi by si nie zachwyca nim. Nawet by o nim nie usysza. Tak jak kady z nas. I to jest przykre. Bo nic tak naprawd Titanic nie osign oprcz pjcia na dno ze znanymi (wczenie) pasaerami. Zatem bardzo wtpliwe, e Cunard, czy jakikolwiek armator, yczyby sobie takiej legendy. Zreszt, w jakim stopniu i oni zostali legend. Dziki zwizkowi z WSL. Dziki temu, e Carpathia popyna na pomoc. |
|