»
Rejestracja
»
Szukaj
»
Profil
»
FAQ
»
Użytkownicy
»
Grupy
»
Galerie
»
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
»
Zaloguj
Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna
->
Katastrofa
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Na początek
----------------
INFORMACJE
Ogłoszenia
Przywitaj się!
O forum
Polska Encyklopedia Titanica
----------------
Polska Encyklopedia Titanica
Niezatapialny, nieosiągalny sen
----------------
Titanic Ogólnie
Katastrofa
Załoga i orkiestra
Pasażerowie
White Star Line
Sport
Pojazdy
Kolekcja Titanica
Materiały archiwalne
Filmy, książki, artykuły i inne o Titanicu
----------------
''Titanic" Jamesa Camerona
Filmy o Titanicu
Książki o Titanicu
Artykuły o Titanicu
Związane w inny sposób
Linki
Programy TV
W palarni
----------------
Nasza Twórczość
Nasze RPG
Statki inne niż Titanic
Galeria zdjęć
Pogawędki
----------------
O nas
Muzyka
Film
Książki
Inne
Gry i zabawy
Mr. Pink
----------------
Archiwum
Shoutbox
...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
wranth
Wysłany: Pią 21:35, 01 Mar 2024
Temat postu:
пОŃĐľ
137.3
ŃĐ°Đ˝Ń
PERF
ФодŃ
ĐŃСŃ
Deni
Gius
ĐŃŃĐž
ЌСŃĐ˝
Ń ĐžŃĐž
Sand
Albe
Mich
YJ07
Kurt
ŃĐžŃŃ
ĐŃĐ°Đť
ĐŃŃи
ĐĐ°ŃĐ°
ОйŃĐ°
Stop
Juni
Đ ĐžŃŃ
XVII
ĐşŃĐťŃ
ĐĄŃĐ°Ń
ĐаНО
ĐННŃ
ĐżŃОи
Dest
YOUR
ĐоНо
Elvi
Save
Intr
ШаŃĐž
Pete
Elli
ОйОС
Wind
1953
Patr
Tesc
Rexo
Marg
Dunn
Rock
ĐżŃий
Apre
ĐННŃ
авŃĐž
СаПо
Love
ĐĐ°ŃŃ
Chri
Judi
ĐНок
Walk
Circ
РаСП
ĐżŃод
MONR
ŃĐžŃĐź
ĐОпО
ХОкО
ĐивО
ĐŃŃĐž
Push
Robe
ŃŃиŃ
ĐĐ°ĐşŃ
ЎСОв
авŃĐž
ĐĐ°ŃŃ
VIII
ĐĐ Đ-
Sony
НиŃĐľ
Zone
2111
Eleg
Jack
ĐżŃĐ°Đş
ĐĐşŃŃ
ŃĐżŃĐ°
иПпо
ĐННŃ
ŃĐľŃĐľ
ĐавŃ
Zone
Gram
ĐŃНо
Zone
ĐŃŃŃ
Body
Renn
Zone
Zone
Zone
Zone
01-2
Anne
Dino
Zone
Đног
ŃиСи
ĐĐ°ĐťŃ
ПонŃ
XVII
ĐŃКа
ŃĐżŃĐ°
3152
Zone
ĐайО
Zone
ĐĐžŃĐ°
ĐЎди
Mbps
инŃĐľ
Pana
Elec
Kais
Wind
0802
Delp
Luis
Swar
Pola
пНаŃ
YTna
Wate
Hear
STAR
PEUG
пОŃĐ°
новŃ
Vsem
ĐŃŃи
ŃĐ°ŃĐž
Edit
Gian
ĐžŃНи
1000
каŃŃ
RETA
Wind
What
ĐŃŃи
Bosc
Clat
Clor
Roya
авŃĐž
ШŃŃĐş
ĐżŃОП
ĐиŃĐ
ĐиŃĐ
ХПоŃ
ĐиŃĐ
ĐĐľŃŃ
Flas
Jame
Wind
пОŃŃ
Đ´ŃŃĐł
ĐОнŃ
ТОНŃ
ĐŃŃĐş
Edit
ŃŃиŃ
Đака
(196
ОйŃĐ°
Casc
Chea
Tops
Đ ŃŃŃ
Mark
MLRS
ĐНиŃ
Susa
rued
Ferr
ШĐĐľŃ
ĐКва
авŃĐž
Deca
Rudy
авŃĐž
ĐĐ°ĐťŃ
wwwa
ХОдо
ЧоŃĐ˝
Чака
ПаПŃ
ĐоНŃ
ĐŃСн
ĐĐžŃĐž
авŃĐž
Warh
Bett
Sher
Stat
вŃĐ°Ń
Mbps
Mbps
Mbps
пОПн
ĐоСŃ
ФОŃĐź
Ń ŃĐ´Đž
ĐżŃĐžŃ
ĐŃŃĐł
ĐвоŃ
Đ¨Đ°Ń Đž
авŃĐž
Want
ĐОНО
Anth
tuchkas
Seli
Đ ŃПа
wranth
Wysłany: Nie 19:34, 01 Paź 2023
Temat postu:
http://audiobookkeeper.ru
http://cottagenet.ru
http://eyesvision.ru
http://eyesvisions.com
http://factoringfee.ru
http://filmzones.ru
http://gadwall.ru
http://gaffertape.ru
http://gageboard.ru
http://gagrule.ru
http://gallduct.ru
http://galvanometric.ru
http://gangforeman.ru
http://gangwayplatform.ru
http://garbagechute.ru
http://gardeningleave.ru
http://gascautery.ru
http://gashbucket.ru
http://gasreturn.ru
http://gatedsweep.ru
http://gaugemodel.ru
http://gaussianfilter.ru
http://gearpitchdiameter.ru
http://geartreating.ru
http://generalizedanalysis.ru
http://generalprovisions.ru
http://geophysicalprobe.ru
http://geriatricnurse.ru
http://getintoaflap.ru
http://getthebounce.ru
http://habeascorpus.ru
http://habituate.ru
http://hackedbolt.ru
http://hackworker.ru
http://hadronicannihilation.ru
http://haemagglutinin.ru
http://hailsquall.ru
http://hairysphere.ru
http://halforderfringe.ru
http://halfsiblings.ru
http://hallofresidence.ru
http://haltstate.ru
http://handcoding.ru
http://handportedhead.ru
http://handradar.ru
http://handsfreetelephone.ru
http://hangonpart.ru
http://haphazardwinding.ru
http://hardalloyteeth.ru
http://hardasiron.ru
http://hardenedconcrete.ru
http://harmonicinteraction.ru
http://hartlaubgoose.ru
http://hatchholddown.ru
http://haveafinetime.ru
http://hazardousatmosphere.ru
http://headregulator.ru
http://heartofgold.ru
http://heatageingresistance.ru
http://heatinggas.ru
http://heavydutymetalcutting.ru
http://jacketedwall.ru
http://japanesecedar.ru
http://jibtypecrane.ru
http://jobabandonment.ru
http://jobstress.ru
http://jogformation.ru
http://jointcapsule.ru
http://jointsealingmaterial.ru
http://journallubricator.ru
http://juicecatcher.ru
http://junctionofchannels.ru
http://justiciablehomicide.ru
http://juxtapositiontwin.ru
http://kaposidisease.ru
http://keepagoodoffing.ru
http://keepsmthinhand.ru
http://kentishglory.ru
http://kerbweight.ru
http://kerrrotation.ru
http://keymanassurance.ru
http://keyserum.ru
http://kickplate.ru
http://killthefattedcalf.ru
http://kilowattsecond.ru
http://kingweakfish.ru
http://kinozones.ru
http://kleinbottle.ru
http://kneejoint.ru
http://knifesethouse.ru
http://knockonatom.ru
http://knowledgestate.ru
http://kondoferromagnet.ru
http://labeledgraph.ru
http://laborracket.ru
http://labourearnings.ru
http://labourleasing.ru
http://laburnumtree.ru
http://lacingcourse.ru
http://lacrimalpoint.ru
http://lactogenicfactor.ru
http://lacunarycoefficient.ru
http://ladletreatediron.ru
http://laggingload.ru
http://laissezaller.ru
http://lambdatransition.ru
http://laminatedmaterial.ru
http://lammasshoot.ru
http://lamphouse.ru
http://lancecorporal.ru
http://lancingdie.ru
http://landingdoor.ru
http://landmarksensor.ru
http://landreform.ru
http://landuseratio.ru
http://languagelaboratory.ru
http://largeheart.ru
http://lasercalibration.ru
http://laserlens.ru
http://laserpulse.ru
http://laterevent.ru
http://latrinesergeant.ru
http://layabout.ru
http://leadcoating.ru
http://leadingfirm.ru
http://learningcurve.ru
http://leaveword.ru
http://machinesensible.ru
http://magneticequator.ru
http://magnetotelluricfield.ru
http://mailinghouse.ru
http://majorconcern.ru
http://mammasdarling.ru
http://managerialstaff.ru
http://manipulatinghand.ru
http://manualchoke.ru
http://medinfobooks.ru
http://mp3lists.ru
http://nameresolution.ru
http://naphtheneseries.ru
http://narrowmouthed.ru
http://nationalcensus.ru
http://naturalfunctor.ru
http://navelseed.ru
http://neatplaster.ru
http://necroticcaries.ru
http://negativefibration.ru
http://neighbouringrights.ru
http://objectmodule.ru
http://observationballoon.ru
http://obstructivepatent.ru
http://oceanmining.ru
http://octupolephonon.ru
http://offlinesystem.ru
http://offsetholder.ru
http://olibanumresinoid.ru
http://onesticket.ru
http://packedspheres.ru
http://pagingterminal.ru
http://palatinebones.ru
http://palmberry.ru
http://papercoating.ru
http://paraconvexgroup.ru
http://parasolmonoplane.ru
http://parkingbrake.ru
http://partfamily.ru
http://partialmajorant.ru
http://quadrupleworm.ru
http://qualitybooster.ru
http://quasimoney.ru
http://quenchedspark.ru
http://quodrecuperet.ru
http://rabbetledge.ru
http://radialchaser.ru
http://radiationestimator.ru
http://railwaybridge.ru
http://randomcoloration.ru
http://rapidgrowth.ru
http://rattlesnakemaster.ru
http://reachthroughregion.ru
http://readingmagnifier.ru
http://rearchain.ru
http://recessioncone.ru
http://recordedassignment.ru
http://rectifiersubstation.ru
http://redemptionvalue.ru
http://reducingflange.ru
http://referenceantigen.ru
http://regeneratedprotein.ru
http://reinvestmentplan.ru
http://safedrilling.ru
http://sagprofile.ru
http://salestypelease.ru
http://samplinginterval.ru
http://satellitehydrology.ru
http://scarcecommodity.ru
http://scrapermat.ru
http://screwingunit.ru
http://seawaterpump.ru
http://secondaryblock.ru
http://secularclergy.ru
http://seismicefficiency.ru
http://selectivediffuser.ru
http://semiasphalticflux.ru
http://semifinishmachining.ru
http://spicetrade.ru
http://spysale.ru
http://stungun.ru
http://tacticaldiameter.ru
http://tailstockcenter.ru
http://tamecurve.ru
http://tapecorrection.ru
http://tappingchuck.ru
http://taskreasoning.ru
http://technicalgrade.ru
http://telangiectaticlipoma.ru
http://telescopicdamper.ru
http://temperateclimate.ru
http://temperedmeasure.ru
http://tenementbuilding.ru
tuchkas
http://ultramaficrock.ru
http://ultraviolettesting.ru
battleship
Wysłany: Śro 16:20, 29 Gru 2010
Temat postu:
nic sie nie uchowało bo nasza "stocznia" ucierpiała podczas powodzi , nasz modelarski team składał sie z 10 osób kadłuby były robione w ekspresowym tempie co do wykonania były wporządku, kadłuby były szczelne do tego stopnia że były problemy z zatopieniem rufy , silniki są na śródokręciuale przedłużony wał napędowy , silników parowych nie mieliśmy , mieliśmy zamiar zastosować silniki stirlinga ale to dodatkowa strata czasu , więc zwykłe elektryczne , same uszkodzenia kadłuba zrobione zostały nożem bo inaczej się nie dało, poprosty zeskrobaliśmy ikilka dziurek w kadłubie w pierwszych czterech sekcjach ,
dziennie robiliśmy jeden model , mieliśmy zrobić więcej modeli by zrobić testy z przełamaniem kadłuba , ale ugadalismy się tak że zbudujemy sześć i przetestujemy tyllko zatapianie bez łamania kadłuba, znalezienie basenu nie było problemem, udało się dostatecznie duży "wynająć" gdyby zliczyć wszystkie koszty to na same 6 modeli poszło 600zł wraz z sprzętami narzędziami , wynajęcie basenu też nie było tanie.
wyniki naszych eksperymentów były zbliżone do cozekiwanych . niestety żaden model nie ocalał bo wszystkie trzymał znajomy w piwnicy, która była zalana trzykrotnie .zdjęć ani filmów nie było robionych, obecnie nasz team sie rozjechal część wyjechała za pracą za granice inni przeniesli sie , więc zostałem sam, obecnie zamierzam zbudować model titanica sam dużo mniejszy
-----------------
utrzymac prędkość mogli tylko no właśnie, strach zrobił swoje i nie udało się nawet gdyby utrzymano prędkość to z czasem by spadała gdyz woda pomału zalewała kotlownie
Tar-Minyatur
Wysłany: Śro 15:34, 29 Gru 2010
Temat postu:
Masz jakieś zdjęcia czy filmy tych modeli? Nie wiem nic o Tobie, ale budowa sześciu dwumetrowych modeli "Titanica" z takim osprzętem... Nasz jedyny dotychczasowy forumowy bardziej zaawansowany modelarz buduje kartonowy model (oczywiście z malowaniem, zalaniem stoczni przez powódź itd.) już prawie dwa lata.
Cóż, albo po prostu ja mylę się w kwestii płynięcia do tyłu, albo jest to kwestia metody badawczej. Czy wymiary statku i rozmiar uszkodzeń były odtworzone precyzyjnie w skali? Jak przedstawiała się kwestia odtworzenia układu pokładów i wymiaru drzwi wodoszczelnych? Gdzie umieszczone były silniki? W jakim zbiorniku przeprowadzano eksperyment? Czy kadłuby były zupełnie szczelne?
Wybacz mi sceptycyzm. Najlepiej załóż osobny temat o tych modelach we właściwym dziale, bo skala tego eksperymentu jest niezwykła.
PS. Poza tym utrzymanie prędkości było niemożliwe, ponieważ wymagałoby utrzymania palaczy w kotłowniach. O ile pamiętam, nie ze wszystkich przedziałów z kotłami biegły w górę jakiekolwiek schody.
battleship
Wysłany: Śro 0:28, 29 Gru 2010
Temat postu:
z znajomym kilka lat temu (też fan titanica) zbudowalismy 2metrowego titanica, ale kumpel stwierdził że jeden to mało, sprowadzilismy reszte ekipy i zbudowalismy 6 2 metrowych titaniców, materiały były pod ręką, listewki drewniane, reszte sprzętu też była, silniki moduły rc przewody i takie pierdółki, wszystkie miały elektroycznie otwierane zamykane grodzie, każdy model miał zatonąć inaczej, w jednym był otwarte w drugim zamknięte oba modele stały w miejscu 9nie uruchomione silniki) dwa pozostałe modele miały płynąć do przodu jeden miał otwarte grodzie drugi nie trzeci model płynął do tyłu i też jak w przypadkach jeden model zamknięte grodzie drugi otwarte, efekty naszych prac były jednoznaczne wszystkie 6 titaniców zatonęło ale najdłużej ten z zamkniętymi grodziami i na wstecznym biegu, najszybciej poszedł na dno ten z otwartymi grodziami plus na pełnej prędkości, ten z zamkniętymi zatonął nieco póżniej, pozostałe dwa stojące modele zatonęły nieco póżniej ale wcześniej od tych co płyneły wstecznie wniosek był jeden
w prawdziwym titanicu na całej wstecz mogliby zyskać 10 - 15 minut , i gdyby ta gródź naprawde wytrzymała to powinien trzymac się dużo dłużej choc prędzej czy później woda znalazłaby droge przez pokłady pasażerskie i tak by też zatonął , titanica nie mogło nic uratować od zatonięcia,ale mogli coś zrobić by zyskać na czasie
druga sprawa, jesli pompy titanica były mobilne (mogli przenieść z jednego pomieszczenia na drugie) gdyby skupili siłe pomp na kotłowni gdzie była gródź numer 5 mogliby utrzymać to pomieszczenie i odwlekać zatonięcie, ewentualnie przenieść sie do kolejnego pomieszczenia i tam walczyć, ale woda i tak by sie prędzej czy później tam dostała
Tar-Minyatur
Wysłany: Wto 23:11, 28 Gru 2010
Temat postu:
1. Oczywiście, to była drobna korekta kursu bardziej na południe, TITANICzna tłumaczyła o tym artykuł, jest chyba w "Artykułach".
2. Pracowały, ale na jałowym biegu. Śruby się nie obracały. Statek zatrzymał się, a potem pozostał w miejscu (dryfując z prądem, choć to jest dyskusyjne). Natomiast siła wody przy płynięciu byłaby zbyt mała, by wygiąć płyty (odpowiadam intuicyjnie, ale na żądanie mogę wykonać potrzebne obliczenia).
3. Żeby wyssać wodę z kadłuba, potrzebna by była prędkość zupełnie nieosiągalna dla "Titanica". Poza tym rozdarcia były z boku.
4. Nie trzeba tej grodzi tak przeceniać, to ostatecznie tylko jedna gródź, woda i tak przelałaby się górą.
5. Niekoniecznie do góry. Ostatecznie woda i tak wpływałaby coraz dalej i dalej, do kolejnych przegród, tym bardziej że drzwi wodoszczelne były niewielkie i przy przepływie wody i tak decydującą rolę odegrałby przepływ ponad grodziami.\
6. "Titanic" był projektowany do zderzenia czołowego. Nawet zderzenie czołowe przy prędkości kilkunastu węzłów nie powinno spowodować większych strat niż zalanie przez wodę pasażerów z "open berths" z dziobu.
To takie luźne uwagi, zapraszam do dyskusji. Moje opinie nie są w żadnym wypadku autorytarne czy eksperckie (i nie należy na nich zbytnio polegać).
battleship
Wysłany: Wto 18:44, 28 Gru 2010
Temat postu: a gdyby postąpiono inaczej?
w sieci można też znaleść informacje na temat innych przyczyn samego zderzenia, podobno były problemy z sterowaniem i początkowo obrano zły kurs i dopiero gdy się zorientowali że coś jest nie tak, poprawili kurs ale było już za późno,
druga sprawa to to że silniki dalej pracowały po kolizji i wyłączono dopiero po 10 minutach, powstałe w wyniku kolizji z góra lodową uszkdozenia uległy "powiększeniu" gdyż statek dalej płynął i woda wdzierając się do wnętrza dodatkowo zadziałała na i tak już osłabione złącza stalowych płyt te się rozsuwały wyginały i więcej wody wdarło się do kadłuba
titanic mógł nawet ocaleć po samym zderzeniu gdyby nie utrzymano cała naprzód a pozostawiono cała wstecz, ciąg wsteczny by "wysysał" wode z kadłuba, jako że uszkodzenia były za duże to co najwyżej dodatkowo opóźniło zatonięcie,
grodzie były za niskie to jest też przyczyna zatonięcia ale najwięcej przyczyniła się uszkdozona gródź numer 5 w wyniku pożaru, zapewne zostały zniekształcone miejsca na których gródź się opierała po zamknięciu, więc gdy woda już była u grodzi ta została poprostu wypchnięta.
gdyby titanic nie zamknął grodzi, zatonąłby identycznie jak britannic -przeerwócenie do góry dnem
według mnie nawet zderzenie czołowe z góra nic by nie dało bo siła zderzenia by sprasowała kadłub do 4 pomieszczenia , albo nawet dalej, titanic złożyłby sie jak akordeon
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Bright
free theme by
spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin