Marcin |
Wys³any: Pon 11:28, 25 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Witam ostatnio znalaz³em zdjêcie z BRITANNICa,które mówi,¿e brat bli¼niak TITANICa mierzy³ 900 stóp,czyli 274,32 m,a jego tona¿ by³o 50,000 BRT a nie 48,000 BRT.Sk±d siê wiêc wziê³o,¿e BRITANNIC mierzy³ 269,06 m a tona¿ wynosi³ 48,158BRT.Czy kto¶ mo¿e mi to wyt³umaczyæ. |
|
Emhokr |
Wys³any: Sob 22:22, 07 Lis 2015 Temat postu: |
|
48, 158 BRT (tony rejestracyjne) (Olympic 45, 324 BRT; w 1913 46,358 BRT, w 1920 46, 439 BRT; Titanic 46, 328 BRT)
d³. 269, 06 m (Olympic 269 m; Titanic 269,1 m)
szer. 28,7 m ( Olympic 28,2 m; Titanic 28,0 m)
wys. 53 m (od stêpki do szczytu komina) ( Olympic 53,3 m; Titanic 53,3 m)
zanurzenie 10,5 m ( Olympic 10,5 m; Titanic 10,5 m)
wyporno¶æ 53 200 T ( Olympic 52, 067 T; Titanic 52, 310 T) |
|
Emhokr |
Wys³any: Wto 19:02, 12 Sie 2014 Temat postu: |
|
Bulajowa teoria dla mnie jest do¶æ..niedorzeczna....
Mimo podwójnego kad³uba uszkodzenie okaza³o siê powa¿ne. Woda wielkim strumieniem wlewa³a siê do ¶rodka, ale na szczê¶cie oby³o siê bez ofiar. Do wybuchu dosz³o miêdzy drugim a trzecim przedzia³em wodoszczelnym. Zniszczeniu uleg³y wodoszczelne drzwi prowadz±ce do kot³owni numer 6. Pierwsze piêæ dziobowych przedzia³ów wodoszczelnych w zawrotnym tempie wype³nia³o siê wod±, ale wybuch uszkodzi³ tak¿e gród¼ wodoszczeln± oddzielaj±c± kot³owniê nr 6 od kot³owni nr 5. Nie mo¿na jej by³o teraz domkn±æ, wskutek czego tak¿e te dwa przyleg³e pomieszczenia zaczê³y siê wype³niaæ wod±. Przy zalaniu sze¶ciu przedzia³ów wodoszczelnych „Britannic” mia³ szansê utrzymania siê na powierzchni, jednak pod warunkiem szczelno¶ci pozosta³ych grodzi. Przez chwilê wydawa³o siê, ¿e kolejna gród¼ wodoszczelna, miêdzy kot³owni± nr 5 i nr 4, wytrzyma napór wody, jednak nagle statek przechyli³ siê mocno na praw± burtê. Drzwiczki na pok³adzie E i F znalaz³y siê poni¿ej linii zanurzenia. Wiele z nich by³o otwartych, a tym samym do wnêtrza statku przedosta³a siê woda, powoduj±c jeszcze wiêkszy przechy³. Kpt Bartlett mia³ nadziejê, ¿e grodzie wodoszczelne wytrzymaj± i liczy³ na to, ¿e uda mu siê dop³yn±æ do mielizny przy pobliskim wybrze¿u. Wyda³ wiêc rozkaz zwiêkszenia prêdko¶ci, lecz to tylko niebezpiecznie zwiêkszy³o przechy³. W efekcie oko³o godziny po wybuchu Britannic poszed³ na dno.
Z kolekcji Hatchette |
|