»
Rejestracja
»
Szukaj
»
Profil
»
FAQ
»
Użytkownicy
»
Grupy
»
Galerie
»
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
»
Zaloguj
Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona Główna
->
Titanic Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Na początek
----------------
INFORMACJE
Ogłoszenia
Przywitaj się!
O forum
Polska Encyklopedia Titanica
----------------
Polska Encyklopedia Titanica
Niezatapialny, nieosiągalny sen
----------------
Titanic Ogólnie
Katastrofa
Załoga i orkiestra
Pasażerowie
White Star Line
Sport
Pojazdy
Kolekcja Titanica
Materiały archiwalne
Filmy, książki, artykuły i inne o Titanicu
----------------
''Titanic" Jamesa Camerona
Filmy o Titanicu
Książki o Titanicu
Artykuły o Titanicu
Związane w inny sposób
Linki
Programy TV
W palarni
----------------
Nasza Twórczość
Nasze RPG
Statki inne niż Titanic
Galeria zdjęć
Pogawędki
----------------
O nas
Muzyka
Film
Książki
Inne
Gry i zabawy
Mr. Pink
----------------
Archiwum
Shoutbox
...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Damian2104
Wysłany: Wto 10:46, 02 Cze 2020
Temat postu:
tomek_s_1990 napisał:
Z takimi pytaniami warto dołączyć do naszej grupy facebookowej RMS Titanic Polska. Tutaj już tylko sporadycznie ktoś zagląda.
W kwestii 80 G BLR - nie jestem pewien, ale zgaduje, że to może chodzić o kotły do gotowania dużej ilości np. zupy. Według mojej teorii skrót oznacza - kocioł(boiler) o pojemności 80 galonów.
Ok. Na pewno dołączę. Tutaj rzeczywiście mało kto już zagląda. Faktycznie skrót ten może oznaczać kocioł do gotowania o pojemności 80 galonów. W międzyczasie dowiedziałem się, że skrót H.S.W.T. oznacza Hot Salt Water Tank (Zbiornik gorącej słonej wody).
tomek_s_1990
Wysłany: Pią 11:33, 29 Maj 2020
Temat postu:
Z takimi pytaniami warto dołączyć do naszej grupy facebookowej RMS Titanic Polska. Tutaj już tylko sporadycznie ktoś zagląda.
W kwestii 80 G BLR - nie jestem pewien, ale zgaduje, że to może chodzić o kotły do gotowania dużej ilości np. zupy. Według mojej teorii skrót oznacza - kocioł(boiler) o pojemności 80 galonów.
Damian2104
Wysłany: Pon 15:20, 11 Maj 2020
Temat postu:
Witam wszystkich ponownie. Już ponad dwa lata minęło od założenia przeze mnie tego tematu i w związku z panującym wirusem i nadmiarze czasu wolnego postanowiłem niedawno powrócić do mojego ulubionego hobby jakim jest Titanic. Konkretnie powróciłem do planów, które kiedyś już zacząłem tłumaczyć na język polski ale z powodu braku czasu nigdy nie udało mi się wykonać tego zadania. Teraz jestem na dobrej drodze. Wszystko wydaje mi się jasne. Z przestudiowanych planów dowiedziałem się wielu ciekawych informacji. O niektórych osobach i funkcjach jakie pełniły na statku nawet nie miałem pojęcia. Wyposażenie niektórych wnętrz też kilka razy było dla mnie zaskakujące. Większość informacji było dość łatwych do odgadnięcia. Z niektórymi miałem problem i to dość spory. Trzeba było się dużo naszukać na angielskich forach i później znaleźć polski odpowiednik żeby tłumaczenie było logiczne, ale prawie we wszystkich przypadkach udało mi się to. Niestety tylko prawie. Dwóch skrótów nie udało mi się rozszyfrować i raczej mi się to nie uda bez pomocy. Mianowicie na pokładzie górnym między kominem nr 1 a mostkiem znajduje się skrót H.S.W.T. Nie wiem co on oznacza. Następnym problem znajduje się na pokładzie C w części dziobowej. Znajduje się tam kuchnia dla załogi (Crews galley) a tam w kółku oznaczenie 80 G BLR. Nigdzie nie znalazłem nawet wzmianki na ten temat. Może ktoś coś wie na ten temat. Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
Link do planów oczywiście pozostaje ten sam
https://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-deckplans/a-deck.html
Karol_W
Wysłany: Sob 13:57, 28 Kwi 2018
Temat postu:
Mała poprawka do informacji, które podałem. Otwory w płytach pokładu łodziowego były okrągłe. Ich owalny wygląd na planie był wynikiem zniekształconych proporcji skanu.
psrus
Wysłany: Nie 13:27, 22 Kwi 2018
Temat postu:
Przecież takie samo rozwiązanie, tylko że o wiele bardziej widoczne, zastosowano w salonie I klasy.
ufo1987
Wysłany: Nie 12:03, 08 Kwi 2018
Temat postu:
Damian kapitalne plany wrzuciłeś w tym linku. Chciałbym sobie wydrukować plany każdego pokładu ale tutaj widzę tylko jeden. Jak przejść do innego pokładu bo nie widzę takiej opcji?
Karol_W
Wysłany: Śro 21:54, 21 Mar 2018
Temat postu:
Tak, właśnie o nich mowa.
tomek_s_1990
Wysłany: Śro 19:08, 21 Mar 2018
Temat postu:
Mówisz o oknach, które widać np na tym zdjęciu, w nogach Smitha?
https://goo.gl/images/Xe2zTQ
[img]https://goo.gl/images/Xe2zTQ[/img]
Karol_W
Wysłany: Wto 23:26, 20 Mar 2018
Temat postu:
Damian2104 napisał:
Na planie górnego pokładu oznaczone są tzw. "Skid Light". Wiem, że są to otwory znajdujące się kilkanaście cm. nad pokładem. Wie ktoś może jaka była ich funkcja? No i oczywiście jaka jest ich polska nazwa, bo wyszukiwanie terminu "Światła poślizgowe" nie przyniosło efektów.
Ten termin chyba nie ma polskiego odpowiednika. A przynajmniej nie słyszałem o takowym.
Te otwory w rzeczywistości nie są otworami, tylko nisko położonymi okienkami. Na Titaniku okienka były okrągłe. Z kolei na Olympiku były one owalne. Ich funkcją było zapewnienie dostępu do światła słonecznego wewnętrznym kabinom na pokładzie A, które nie miały okien. Światło wpadało przez te okienka do małych szybów i trafiało do kabin przez otwory wycięte w stalowych płytach pokładu łodziowego.
Przekrój przez ten szyb na planie żelaznym pokładu łodziowego mówi, że te otwory miały 21 cali średnicy, czyli były okrągłe. Jednak ten sam plan pokazuje na schemacie płyt pokładowych, że otwory są owalne. Co jest tu poprawne, a co nie - tego niestety nie wiem.
Damian2104
Wysłany: Pon 22:47, 05 Lut 2018
Temat postu:
Na planie górnego pokładu oznaczone są tzw. "Skid Light". Wiem, że są to otwory znajdujące się kilkanaście cm. nad pokładem. Wie ktoś może jaka była ich funkcja? No i oczywiście jaka jest ich polska nazwa, bo wyszukiwanie terminu "Światła poślizgowe" nie przyniosło efektów.
Damian2104
Wysłany: Sob 11:48, 20 Sty 2018
Temat postu:
Rzeczywiście. Ten cytat z książki wszystko wyjaśnia
psrus
Wysłany: Sob 9:34, 20 Sty 2018
Temat postu:
Zawsze wydawało mi się, że Tank Room na pokładzie łodziowym musiał pełnić funkcję wieży ciśnień, ale nie czytałem nigdy na ten temat, po co faktycznie był.
Karol_W
Wysłany: Pią 23:51, 19 Sty 2018
Temat postu:
Damian2104 napisał:
Natomiast ten "wash port" na pewno nie służył do odpływu wody.
Cytat ze słownika w książce "Titanic:The Ship Magnificent volume I" strona 667.
PORT, WASH
-
A rectangular or oval opening in a bulwark just above the deck. These ports are necessary when seas break over the deck so that the ship can clear itself quickly of these large volumes of water. As these openings are about the size of a manhole, rods or bars are generally fitted across them. Flap doors are sometimes fitted on the outside hinging outboard.
Damian2104
Wysłany: Pią 19:52, 19 Sty 2018
Temat postu:
W pomieszczeniu oznaczonym jako Tank Room tak właśnie podejrzewałem, że znajdują się tam zbiorniki z wodą pitną. I w tym temacie mogę się z tobą zgodzić. Nie wiedziałem tylko czy Tank Room na pokładzie górnym i na pokładzie A spełnia tą samą funkcję. Natomiast ten "wash port" na pewno nie służył do odpływu wody. Po pierwsze jest za wysoko (można go zlokalizować na fotografiach statku). A po drugie odpływniki są zaznaczone na planie jako "waterway". I tak jeszcze na marginesie odpływniki są cały czas otwarte a "wash port" to są takie prostokątne otwory, które mają pewnego rodzaju klapkę którą można otwierać i zamykać. Moim drugim podejrzeniem była kluza, przez którą przeciągało się linę cumowniczą. Ale to też niestety nie to, ponieważ kluza jest oznaczona na planie innym skrótem.
Karol_W
Wysłany: Pią 17:47, 19 Sty 2018
Temat postu:
Wash port to nic innego jak odpływ wody. Ma on za zadanie odprowadzić wodę sztormową na zewnątrz, aby ta nie zalegała na pokładzie.
Tank Room to po prostu pomieszczenie zawierające zbiorniki z wodą dla systemów wodnych statku.
Pomieszczenie z pokładu A zawiera z kolei zestaw filtrów do filtracji słodkiej wody. Plan tego pomieszczenia dla Olympika (które było pierwotnie dużo większe niż na Titaniku) pokazuje również ustawioną horyzontalnie pompę, jednak nie ma pewności, czy takowa była na Titaniku.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Bright
free theme by
spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin