Karol_W |
Wys³any: ¦ro 17:29, 15 Mar 2017 Temat postu: Re: przechy³ statku a wrzucanie wêgla i kilka innych |
|
Witam.
Cytat: |
pytanie brzmi - kot³y w kot³owniach od nr 6 do 2 by³y obustronne - w któr± strone by³y skierowane paleniska: czy na wprost [o¶ dziób rufa] czy w bok [o¶ prawa-lewa burta]? |
Paleniska by³y zorientowane w osi dziób-rufa.
Cytat: |
Przy du¿ym przechyle statku, je¶li paleniska by³y skierowane na osi przód-ty³ to czy rozpalano tylko z jednej strony, a z drugiej trzymano zamkniête drzwi by rozpalony
wêgiel nie wypada³ z kot³ów? |
Przechy³ raczej nie by³ a¿ tak du¿y, aby doprowadziæ do takiej sytuacji.
Cytat: |
Czy to mog³a byæ jedna z przyczyn, która sprawi³a ¿e kot³y w kot³owni numer 1 nie mog³y byæ u¿yte w ostatnich fazach toniêcia statku? |
Nie. Powód dla którego te kot³y nie mog³y byæ u¿yte jest bardzo prosty - te kot³y by³y zimne. Co prawda za³oga usi³owa³a przygotowaæ je do pracy poprzez gor±cy start, ale nie mieli wystarczaj±cej ilo¶ci czasu. Na to potrzeba 3 do 4 godzin. W porównaniu do zimnego startu, który trwa³ ok. 12 godzin to i tak szybko.
Cytat: |
Podwójne dno statku zawiera³o 44 mniejsze podzia³y - kiedy statek spala wêgiel to naturalnie dolewaj± do zbiorników balastowych wodê, aby utrzymaæ równowagê. Czy niewielki przechy³ na burtê móg³ byæ spowodowany nierównomiernym opró¿nianiem zbiorników lub wype³nianiem ich? |
Jest ca³a masa rzeczy, których nie wiemy. Szczególnie w kontek¶cie tego co dzia³o siê na pok³adzie maszynowym. To jest w³a¶nie jedna z nich. |
|
ZalanyKociol |
Wys³any: ¦ro 2:11, 01 Lut 2017 Temat postu: przechy³ statku a wrzucanie wêgla i kilka innych |
|
Gdy woda zala³a kot³ownie nr 6, 5 i 4, przechy³ na dziób statku zapewne by³ do¶æ spory i zapewne te¿ poruszanie siê po statku by³o trudniejsze.
pytanie brzmi - kot³y w kot³owniach od nr 6 do 2 by³y obustronne - w któr± strone by³y skierowane paleniska: czy na wprost [o¶ dziób rufa] czy w bok [o¶ prawa-lewa burta]?Przy du¿ym przechyle statku, je¶li paleniska by³y skierowane na osi przód-ty³ to czy rozpalano tylko z jednej strony, a z drugiej trzymano zamkniête drzwi by rozpalony wêgiel nie wypada³ z kot³ów? Czy to mog³a byæ jedna z przyczyn, która sprawi³a ¿e kot³y w kot³owni numer 1 nie mog³y byæ u¿yte w ostatnich fazach toniêcia statku?
Podwójne dno statku zawiera³o 44 mniejsze podzia³y - kiedy statek spala wêgiel to naturalnie dolewaj± do zbiorników balastowych wodê, aby utrzymaæ równowagê. Czy niewielki przechy³ na burtê móg³ byæ spowodowany nierównomiernym opró¿nianiem zbiorników lub wype³nianiem ich?
Gdy statek mia³ ju¿ ten spory przechy³ na dziób, dlaczego nadal korzystano z wind, wiedz±c, ¿e jest spore ryzyko ¿e taka mo¿e utkn±æ?
Pozwoli³am sobie wprowadziæ drobne korekty dla lepszej czytelno¶ci - TIT. |
|