Autor |
Wiadomość |
Emhokr |
Wysłany: Pon 18:41, 29 Sty 2018 Temat postu: |
|
Dzyndzle xD
Dooobre
Dzyndzle są od magnesów korygujących. |
|
 |
ZalanyKociol |
Wysłany: Pią 20:09, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
a czym są te dzyndzle czerwone i zielone z prawej/lewej strony przy naktuzie |
|
 |
Emhokr |
Wysłany: Czw 13:46, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
Naktuz nie jest urządzeniem, a obudową do kompasu, która kompas chroni. Jeśli oglądaliście baaardzo uważnie film Camerona to Lowe na mostku podchodzi do nakruza, otwiera go i zagląda w kompas. Naktuz ma okienko, przez które się na kompas patrzy. |
|
 |
ZalanyKociol |
Wysłany: Sob 22:46, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
wszystkie mają ale w porcie się używa dokującego i manewrującego te zwykłe także ale jak było zT nie wiadomo,prawdopodobnie używano wszystkich telegrafów choć w porcie mogło być j/w
oczywiście na titanicu polecenia na telegrafie "finished with engines" nie było ale jakby i tak kogoś interesowało co to znaczy to "koniec manewrowania" |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Wto 17:52, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
A manewrowy nie ma takiego samego zastosowania jak dokujący? |
|
 |
ZalanyKociol |
Wysłany: Pon 20:30, 08 Sty 2018 Temat postu: |
|
naktuz to cos z kompasem jest związane
https://pl.wikipedia.org/wiki/Naktuz
telegraf manewrowy służył do obsługi statku w porcie,do manewrowania w porcie. |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Sob 13:58, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
Dzięki ale co z jego przeznaczeniem?
No i co z tym urządzeniem "naktuz". Strasznie mnie to nurtuje ;( |
|
 |
ZalanyKociol |
Wysłany: Pon 21:24, 30 Paź 2017 Temat postu: |
|
telegraf manewrowy |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Śro 12:57, 18 Paź 2017 Temat postu: |
|
Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć ;( ? |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Nie 12:17, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
Sorry za dwa posty pod sobą ale chyba nie da się wyedytować. Doczytałem że to nie jest żyroskop tylko naktuz ale nadal przydałoby mi się wyjaśnienie na jakiej zasadzie działało to urządzenie. I jeszcze pytanie odnośnie telegrafu drugiego od prawej, "maneuvering" - poprawna polska nazwa to byłby telegraf manewrujący? Trochę dziwna by ta nazwa była, no i też chciałbym dowiedzieć się do czego dokładnie służył? |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Nie 10:09, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
Dzieki za wyjasnienie. A czy moglby mi ktos wyjasnic zasadze dzialania tego urzadzenia do ktorego sie zaglada i jest ono przed sterem? Jesli sie nie myle to jest zyroskop tak? |
|
 |
Karol_W |
Wysłany: Pią 17:51, 11 Lis 2016 Temat postu: |
|
Pokazana rekonstrukcja to 9-cio pozycyjny telegraf maszynowy.
Telegrafy Titanic'a i Olympic'a były telegrafami 11-to pozycyjnymi. Na środku pozycja STOP, po obu stronach pozycja STAND BY, następnie DEAD SLOW, SLOW, HALF , FULL. Rozkaz FINISHED WITH ENGINES na Titanic'u był wydawany przez tubę głosową, a nie przez telegrafy, jak to ma miejsce w rekonstrukcji, bo telegrafy tego rozkazu nie miały. |
|
 |
TITANICzna |
Wysłany: Pią 12:59, 11 Lis 2016 Temat postu: |
|
Pytasz o różnicach między rozkazami telegrafów na Olympicu a Titanicu, czy pomiędzy tą rekonstrukcją a Titanikiem? Za "Titanic: TSM" - rozkazy na Titanicu były takie same jak na zdjęciu z Olympica, czyli Dead Slow, Slow, Half Astern, Full Astern, Dead Slow, Slow, Half Ahead i Full Ahead, Stop, Stand By. |
|
 |
ufo1987 |
Wysłany: Nie 13:54, 06 Lis 2016 Temat postu: |
|
Jakie są te różnice w rozkazach względem Titanica? |
|
 |
Karol_W |
Wysłany: Sob 18:22, 05 Lis 2016 Temat postu: |
|
Fotografia pochodzi z Olympic'a, zrobiona bodajże na początku lat dwudziestych.
Bliższej fotografii chyba nie ma. Niżej zdjęcie tarczy telegrafu tej samej firmy (lub rekonstrukcji), jednak są różnice w rozkazach. Można za to dostrzec podobieństwa w długości górnego rzędu liter.
 |
|
 |