»
Rejestracja
»
Szukaj
»
Profil
»
FAQ
»
U¿ytkownicy
»
Grupy
»
Galerie
»
Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci
»
Zaloguj
Forum TITANIC - forum o Titanicu Strona G³ówna
->
Titanic Ogólnie
Napisz odpowied¼
U¿ytkownik
Temat
Tre¶æ wiadomo¶ci
Emotikony
Wiêcej Ikon
Kolor:
Domy¶lny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarañæzowy
Br±zowy
¯ó³ty
Zielony
Oliwkowy
B³êkitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Bia³y
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Ma³y
Normalny
Du¿y
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
U¶mieszki:
TAK
Wy³±cz HTML w tym po¶cie
Wy³±cz BBCode w tym po¶cie
Wy³±cz U¶mieszki w tym po¶cie
Kod potwierdzaj±cy: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Na pocz±tek
----------------
INFORMACJE
Og³oszenia
Przywitaj siê!
O forum
Polska Encyklopedia Titanica
----------------
Polska Encyklopedia Titanica
Niezatapialny, nieosi±galny sen
----------------
Titanic Ogólnie
Katastrofa
Za³oga i orkiestra
Pasa¿erowie
White Star Line
Sport
Pojazdy
Kolekcja Titanica
Materia³y archiwalne
Filmy, ksi±¿ki, artyku³y i inne o Titanicu
----------------
''Titanic" Jamesa Camerona
Filmy o Titanicu
Ksi±¿ki o Titanicu
Artyku³y o Titanicu
Zwi±zane w inny sposób
Linki
Programy TV
W palarni
----------------
Nasza Twórczo¶æ
Nasze RPG
Statki inne ni¿ Titanic
Galeria zdjêæ
Pogawêdki
----------------
O nas
Muzyka
Film
Ksi±¿ki
Inne
Gry i zabawy
Mr. Pink
----------------
Archiwum
Shoutbox
...
Przegl±d tematu
Autor
Wiadomo¶æ
wranth
Wys³any: Wto 13:25, 21 Mar 2023
Temat postu:
козе
123.9
подв
Perf
Папе
Ильи
Гарв
Nati
Колт
Диче
Zhan
датч
XVII
ВодÑ
мате
Смир
Guev
Tesc
Ðрти
(184
клей
моти
Rose
Tesc
Stav
иллю
LEGO
Матв
орга
инже
Соде
Kari
авто
Ñбло
Resp
Дени
вузо
Rudy
Elle
Herm
Dove
Кото
Ñерт
Tesc
Ñерт
Summ
Arth
Rica
Lycr
Coca
Диам
Stra
Шацк
небе
Шанд
коло
Штол
VIII
ткан
York
ELEG
Eleg
JBos
КоÑа
Disc
Call
Кыча
Ñерт
Dant
Anne
Jose
Circ
фило
Henr
(МИФ
Рейн
Zone
Tove
Lion
Zone
хар-
PALI
Баюк
Sand
Fuxi
Рахм
возм
Кудр
MORG
ELEG
Zone
XVII
XVII
Zone
Волк
Worl
Srdj
0731
Zone
Zone
Zone
ТеÑн
иÑто
Сазо
Соде
Robe
Липо
Трои
зака
Kare
Walt
Will
2443
Puss
поÑо
Zone
фарф
Ñтек
Naik
Грав
Cent
Beko
Zigm
Spon
Thin
очар
Wind
Tind
Smit
Сати
Прои
Объе
SQui
STAR
Sein
Сове
невр
Funk
Reno
Nint
Edit
Якуш
Леон
хран
Ñзык
Wind
Wind
Spor
Winx
Oreg
Rowe
happ
Rose
Wind
Фоли
ЛитÐ
Kats
Amer
Стол
ЛитÐ
Разз
ЛитÐ
Волы
Брит
Хинч
Inno
Иван
Karl
Кара
фило
Symp
Rour
БарÑ
(Озв
Wond
кине
Луки
Ильи
Ñгре
Fokk
GRAN
(Вед
Grea
Ford
Стан
возр
Зенк
Гори
Lyma
Генз
поÑо
Бенн
Scot
Emer
роди
Корж
Ðефе
Прон
Wind
ДетÑ
Enid
раÑÑ
Term
ПаÑе
Edwa
Naik
Naik
Naik
Воро
школ
Микл
позн
Ñоба
авто
Kose
авто
Rich
Anne
РумÑ
Соко
tuchkas
Журо
дете
OLIMPIJSKI
Wys³any: Wto 11:08, 17 Maj 2016
Temat postu:
Wydaje mi siê,¿e na tej platformie na dachu maostka by³ dodatkowy kompas
Karol_W
Wys³any: Czw 13:40, 12 Maj 2016
Temat postu:
Cytat:
Mam te¿ drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed³ remont i kot³y wêglowe zosta³y zastapione kot³ami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwi±zku z tym nadal by³o 6 kot³owni i czy nadal trzy komy by³y u¿ywane czy te¿ nie oraz ile by³o tych kot³ów na olej napêdowy.
Ilo¶æ kot³ów i kot³owni pozosta³a taka sama. Zmieni³ siê tylko sposób palenia w paleniskach.
Wbrew temu co gdzie¶ czyta³em, nie instalowano ca³kowicie nowych kot³ów. Zmodyfikowano pokrywy palenisk, tak aby mo¿na by³o u¿ywaæ oleju jako paliwa, oraz dodano nowe systemy rur i pomp. Nie mam danych o tym ile tego by³o w przypadku Olympica, ale na pok³adzie liniowca RMS Aquitania konieczne by³o zamontowanie ponad 20 kilometrów nowych rur.
W internecie znalaz³em zdjêcie pokazuj±ce rzekomo kot³owniê Olympica po konwersji na olej. Rzekomo, bo pomimo przes³anek nie mam 100% pewno¶ci, ¿e zdjêcie rzeczywi¶cie zosta³o tam zrobione.
Marcin
Wys³any: Pon 19:58, 21 Gru 2015
Temat postu:
Pomó¿cie,zale¿y mi na tym
Marcin
Wys³any: Pon 17:16, 21 Gru 2015
Temat postu:
Ale po tym zauwa¿y³em,¿e OLYMPIC te¿ ma tak± nadbudówkê.
perek
Wys³any: Pon 15:41, 21 Gru 2015
Temat postu:
Je¶li chodzi o czwarty komin, to przede wszystkim chodzi³o o presti¿. Ilo¶æ kominów wyznacza³a wtedy po czê¶ci majestat liniowców, a White Star Line w ¿adnym wypadku nie chcia³o ustêpowaæ "czterofajkowcom" Cunarda. Dlatego te¿ zdecydowano siê na atrapê. Jednakowo¿, postanowiono zrobiæ tak¿e z niej u¿ytek, ³±cz±c sztuczny komin z systemem wentylacji m.in maszynowni i elektrowni.
Inna sprawa, ¿e bez czwartego komina Titanic wygl±da³by do¶æ dziwnie, z "ogo³ocon±", nieproporcjonaln± ruf±. Bowiem o ile na Lusitanii i innych statkach uk³ady kominów by³y widocznie przesuniête do dziobu wzd³u¿ osi statku, wraz z obni¿aj±c± siê nadbudówk± i lini± boczn± kad³uba (charakterystyczny uskok czarnej farby, "przej¶cie" kad³uba w nadbudówkê), o tyle Titanic mia³ w miarê symetrycznie zaznaczone dziób i rufê, z wyra¼nie odcinaj±c± siê nadbudówk± i znacznie bardziej klasyczn±, nieco mniej dynamiczn± liniê której przesuniêcie kominów nad same kot³ownie po prostu by nie s³u¿y³o.
Co do nadbudówki sterówki Britannica, to nie zauwa¿y³em tam niczego nowego. Jedynie jaka¶ forma anteny. Owszem, jest nieco inaczej ni¿ na innych statkach tej klasy, ale byæ mo¿e chodzi o jak±¶ szpitaln± syrenê czy aparaturê. Chcê zauwa¿yæ, ¿e ca³y statek w wersji HMHS jest pokryty rozmaitymi sprzêtami ratunkowymi i niezliczon± ilo¶ci± ³odzi ratunkowych.
Marcin
Wys³any: Pon 13:27, 21 Gru 2015
Temat postu: Nabudówka sterówki Britannica kot³y olejowe Olympica
Przepraszam,¿e w tym dziale,ale mam jedno pytanie.Co by³o w nadbudówce sterówki Britannica,gdy¿ szuka³em wiadomo¶ci co to by³o,ale nic nie znalaz³em.Wiêc dlatego pytam was,mo¿e wiecie co to by³o.bêdê wdzieczny za odpowied¼.
Mam te¿ drugie pyatnie.Jak wiadmo w 1920 r. OLYMPIC przeszed³ remont i kot³y wêglowe zosta³y zastapione kot³ami opalanymi olejem napedowym.Ale czy w zwi±zku z tym nadal by³o 6 kot³owni i czy nadal trzy komy by³y u¿ywane czy te¿ nie oraz ile by³o tych kot³ów na olej napêdowy.A tak¿e do czego tak naprawdê s³u¿y³ czwarty komin na trzech liniowcach KLASY OLIMPIJSKIEJ.
fora.pl
- za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Bright
free theme by
spleen stylerbb.net & programosy.pl
Regulamin